• Anonym (Jobb)

NI som INTE trivs på jobbet - hur står ni ut??

Jag skriver det här inlägget under ekonomi eftersom det har med jobb att göra, om det är fel får gärna någon moderator flytta det åt mig  

Innan barnledigheten hade jag ett underbart jobb, väldigt fritt och omväxlande. Nu efter jag varit borta i 18 mån har företaget omorganiserats och inget är som förut: jobbet är helt schemalagt, jobbet består till 75% av samma (tråkiga) uppgift och jag vantrivs  

Överallt läser man hur folk älskar sina jobb, men det måste väl finnas fler än jag som inte trivs utan står ut för att få lön och ha ett fast jobb. Hur gör ni för att stå ut?  

• Svar på tråden NI som INTE trivs på jobbet - hur står ni ut??
  • Maria 434

Det är bara att bita ihop och leta annat arbeta under tiden.
    Jag tycker mitt jobb är skittrist men jag biter ihop för det ger mig en inkomst. Eftersom jag ska sticka iväg utomlands för en tid nästa år och med andra ord säga upp mig till hösten så har jag inte sökt något nytt jobb. Det hade jag dock gjort om jag hade stannat kvar i Sverige 

• Anonym (skillnad med bar)

När jag inte hade barn unnade jag mig att ha jobb som jag tyckte om, ofta i projekt eller deltid, för då hade jag råd med det och hade råd att bli arbetslös utan a-kassa (skulle aldrig skriva in mig på arbetsförmedlingen). Men nu när jag har barn och villa så har jag ett fast jobb där jag vantrivs, jag söker givetvis andra jobb men de som är "trygga" är jättesvårt att få. Så det är bara att kämpa på, jag har det ju jättebra övrigt i livet Glad

• Anonym (usch)

Usch jag vantrivs också på mitt jobb, varje gång jag går till jobbet har jag en klump i magen och jobbig ångest. Jag har börjat dricka en del för att kunna somna på kvällarna innan jobbet, kan inte sova annars då jag har sån ångest innan jobb. Men jag är så sjukt beroende av de pengar jag tjänar på jobbet så jag har mer eller mindre inget val. Nu har ju sjukskrivit mig två dagar, fast jag inte är sjuk, eller ja sjuk fysisk är jag ju inte, men psykiskt mår jag riktigt dåligt. 

Men nej jag står inte ut med det, vet inte hur länge till jag kommer att orka, blir nog snart tvångsinlagd på psyket...  

• Anonym (byt!)
    Anonym (Jobb) skrev 2013-07-23 14:45:10 följande:
    Jag skriver det här inlägget under ekonomi eftersom det har med jobb att göra, om det är fel får gärna någon moderator flytta det åt mig  

Innan barnledigheten hade jag ett underbart jobb, väldigt fritt och omväxlande. Nu efter jag varit borta i 18 mån har företaget omorganiserats och inget är som förut: jobbet är helt schemalagt, jobbet består till 75% av samma (tråkiga) uppgift och jag vantrivs  

Överallt läser man hur folk älskar sina jobb, men det måste väl finnas fler än jag som inte trivs utan står ut för att få lön och ha ett fast jobb. Hur gör ni för att stå ut?  
    man byter jobb när man inte trivs.
  • Anonym (^^,)

För första gången har jag ett jobb som jag trivs så himla bra på! Innan har jag vantrivts med stått ut för pengarnas skull. Största felet med mitt jobb nu är att det är en säsongsanställning så efter augusti är jag arbetslös igen... :(

• Anonym (Mia)
    Anonym (usch) skrev 2att13-07-23 15:09:11 följande:
    Usch jag vantrivs också på mitt jobb, varje gång jag går till jobbet har jag en klump i magen och jobbig ångest. Jag har börjat dricka en del för att kunna somna på kvällarna innan jobbet, kan inte sova annars då jag har sån ångest innan jobb. Men jag är så sjukt beroende av de pengar jag tjänar på jobbet så jag har mer eller mindre inget val. Nu har ju sjukskrivit mig två dagar, fast jag inte är sjuk, eller ja sjuk fysisk är jag ju inte, men psykiskt mår jag riktigt dåligt.  Men nej jag står inte ut med det, vet inte hur länge till jag kommer att orka, blir nog snart tvångsinlagd på psyket...  

Tråkigt. Vad är det för jobb du har och vad gör a du inte trivs?
  • Anonym (usch)
    Anonym (Mia) skrev 2013-07-23 15:40:51 följande:

Tråkigt. Vad är det för jobb du har och vad gör a du inte trivs?
    Det är inte arbetsuppgifterna som är det största problemet, utan det största problemet är arbetskamraterna, jag passa inte alls in där och är så grymt utanför tyvärr. Är säker på att de snackar skit om mig också... det är jobbigt!
  • Anonym (^^,)

Jag känner att det är otroligt viktigt att man trivs på jobbet med sina arbetskamrater. Arbetsuppgifterna spelar oftast inte så stor roll så länge man trivs och har kul med sina kollegor. Man spenderar ju trots allt mer tid på jobbet än vad man gör hemma med familj och vänner

• Anonym (----)
    Anonym (^^,) skrev 2013-07-23 18:38:02 följande:
    Jag känner att det är otroligt viktigt att man trivs på jobbet med sina arbetskamrater. Arbetsuppgifterna spelar oftast inte så stor roll så länge man trivs och har kul med sina kollegor. Man spenderar ju trots allt mer tid på jobbet än vad man gör hemma med familj och vänner
    Ja, det är enkelt att säga att det är viktigt, men det kan vara svårt att komma dit.
  • Anonym (^^,)

Jo jag vet det... Har haft ett par stycken olika jobba som jag vantrivts väldigt mycket på!

Svar på tråden NI som INTE trivs på jobbet - hur står ni ut??