• Anonym (Kär)
    Äldre 23 Jul 18:56
    45932 visningar
    44 svar
    44
    45932

    Träffat en kille och det finns känslor från båda håll men han är inte redo. Finns det fler i samma sits?

    För ungefär 1 månad sen så träffade jag en kille på en förfest. Vet inte vad det var med honom men det tog inte länge innan blickarna började gå mellan oss. Kvällen slutade med att vi for hem tillsammans och hade en underbar natt och morgon. Jag trodde det skulle sluta där men icke. Vi umgicks väldigt intensivt under ett par veckor. Vi lärde känna varandra mer och mer och vi har båda fått mer än vänskapskänslor. Vi har pratat i timmar om allt mellan himmel och jord. 

    Nu har vi inte träffats på 2 veckor men vi har haft kontakt ändå via sms och fb och känslorna finns kvar från båda håll. Tyvärr så är han inte redo för något nytt förhållande och känslorna som han känner för mej skrämmer honom. Han har precis lämnat en lång relation och behöver nog sin tid som singel. Jag är egentligen inte heller helt redo för något nytt men mer redo än honom.

    Min magkänsla säger mej att det vi känner är äkta och kommer att finnas kvar, växa sig starkare och att det en dag blir vi två. Min magkänsla säger mej att det vi har är speciellt. Men hur ska jag stå ut tills han är redo? Han är en väldigt bra kille som jag känner rätt starkt för (så starkt man kan känna efter så kort tid) så han är helt klart värd att vänta på men väntan är jobbig. 

    Finns det fler i samma sits? Kanske vi kan utbyta tankar, skriva av oss känslor och längtan.  

  • Svar på tråden Träffat en kille och det finns känslor från båda håll men han är inte redo. Finns det fler i samma sits?
  • Anonym (om)
    Äldre 23 Jul 19:12
    #1

    Om det gör. Vad fan är det för fel på dem??? Man kan väl träffas och hångla lite till. Hur svårt kan det vara?? De krånglar till det. 

  • Anonym (Jodå)
    Äldre 23 Jul 19:57
    #2

    Man får väl ta det i långsamt takt. Försöka hålla det på vänskapsnivå - om man lyckas. Eller låta gå. Och så får de väl komma tillbaka då det passar medan man går vidare i livet. De kan ju ångra sig också, med tiden komma på att man är den enda rätta.


    Anonym (om) skrev 2013-07-23 19:12:23 följande:
    Om det gör. Vad fan är det för fel på dem??? Man kan väl träffas och hångla lite till. Hur svårt kan det vara?? De krånglar till det. 

    Fast det går kanske inte. Om man inte är redo för ett förhållande så orkar man inte med att hångla och känna ännu mer. Allt eller inget på något sätt om man har känslor.
  • Äldre 23 Jul 19:57
    #3

    Läs boken "He is just not that into you". Hård sanning, men lika bra att inse det från början. Attraktionen finns där säkert och han tycker säkert du är en trevlig tjej, men vore han riktigt intresserad hade han inte tvekat. "Inte redo" och "precis lämnat en lpng relation" är klassiker. Slösa inte tid och känslor på honom. Där ute finns den man som är beredd att göra vad som helst för dig och det är vad du förtjänar, inte någon som tvekar.

  • Anonym (om)
    Äldre 23 Jul 20:02
    #4
    EnGladPingvin skrev 2013-07-23 19:57:46 följande:
    Läs boken "He is just not that into you". Hård sanning, men lika bra att inse det från början. Attraktionen finns där säkert och han tycker säkert du är en trevlig tjej, men vore han riktigt intresserad hade han inte tvekat. "Inte redo" och "precis lämnat en lpng relation" är klassiker. Slösa inte tid och känslor på honom. Där ute finns den man som är beredd att göra vad som helst för dig och det är vad du förtjänar, inte någon som tvekar.
    Man kan ju ha nån emellan. Men det känns ju inte heller rätt eller är det så du menar. Att man ska ge upp? Eller kanske fråga innan man ger upp?
  • Anonym (Jodå)
    Äldre 23 Jul 20:05
    #5
    EnGladPingvin skrev 2013-07-23 19:57:46 följande:
    Läs boken "He is just not that into you". Hård sanning, men lika bra att inse det från början. Attraktionen finns där säkert och han tycker säkert du är en trevlig tjej, men vore han riktigt intresserad hade han inte tvekat. "Inte redo" och "precis lämnat en lpng relation" är klassiker. Slösa inte tid och känslor på honom. Där ute finns den man som är beredd att göra vad som helst för dig och det är vad du förtjänar, inte någon som tvekar.

    Fast så tror jag inte det är i riktiga livet. "Äkta kärlek" och annat dravel. De allra flesta förhållanden är väl så att parterna vill olika saker och inte lika mycket alltid. Kärlek och förhållande växer fram. Hur många förhållanden börjar med 100 % glöd och så levde de lycklig i alla sina dagar. En krokig väg är väl vanligare.
  • Anonym (om)
    Äldre 23 Jul 20:19
    #6
    Anonym (Jodå) skrev 2013-07-23 20:05:05 följande:

    Fast så tror jag inte det är i riktiga livet. "Äkta kärlek" och annat dravel. De allra flesta förhållanden är väl så att parterna vill olika saker och inte lika mycket alltid. Kärlek och förhållande växer fram. Hur många förhållanden börjar med 100 % glöd och så levde de lycklig i alla sina dagar. En krokig väg är väl vanligare.
    Inte jag heller. Speciellt inte när man redan är i en relation som man kanske behöver ta ställning om man vill avsluta. Det kan också vara barn inblandat. Kärleken är stark många gånger, men kärleken till barnen, allt praktiskt är också bidragande till att det blir lite krokiga vägar. 

    När jag var 20 flyttade jag ihop med en kille inom 1 månad. Han var min första seriösa relation. Idag skulle jag nog ta det lugnare.

    Vet dem som haft relationer i år som sedan fått varandra till slut.

    Alla verkar ha unika vägar in i en relation. Vid rädsla tror jag mycket på att man kan antingen ha attack som stil eller flykt. När dessa två möts kan det ju bli en riktig katt och råttalek.  
  • Anonym (Kär) Trådstartaren
    Äldre 23 Jul 20:20
    #7
    Anonym (om) skrev 2013-07-23 19:12:23 följande:
    Om det gör. Vad fan är det för fel på dem??? Man kan väl träffas och hångla lite till. Hur svårt kan det vara?? De krånglar till det. 
    Det har vi gjort flera gånger och det är också där vi upptäckt att det växt fram mer känslor än för en vän.
    Anonym (Jodå) skrev 2013-07-23 19:57:45 följande:
    Man får väl ta det i långsamt takt. Försöka hålla det på vänskapsnivå - om man lyckas. Eller låta gå. Och så får de väl komma tillbaka då det passar medan man går vidare i livet. De kan ju ångra sig också, med tiden komma på att man är den enda rätta.
    Fast det går kanske inte. Om man inte är redo för ett förhållande så orkar man inte med att hångla och känna ännu mer. Allt eller inget på något sätt om man har känslor.
    Jo, vi tar det väldigt långsamt och håller det på vänskapsnivå. Det klarar vi nog av och så får vi se om känslorna består eller inte.
    EnGladPingvin skrev 2013-07-23 19:57:46 följande:
    Läs boken "He is just not that into you". Hård sanning, men lika bra att inse det från början. Attraktionen finns där säkert och han tycker säkert du är en trevlig tjej, men vore han riktigt intresserad hade han inte tvekat. "Inte redo" och "precis lämnat en lpng relation" är klassiker. Slösa inte tid och känslor på honom. Där ute finns den man som är beredd att göra vad som helst för dig och det är vad du förtjänar, inte någon som tvekar.
    Det tror jag inte alls på. Han är helt klart intresserad och sista tiden är det han som tagit kontakt med mej nästan alla gånger. Till saken hör att vi träffades veckan efter att han avslutade ett 10 års förhållande och hon hade fortfarande inte accepterat då att det var/är slut. Han är för snäll och ville inte såra henne för mycket så därför blev det väldigt utdraget slut. Sista gången vi spenderade en natt och sen en dag tillsammans så tog han tag i det med sitt ex ordentligt för som han sa så kände han sig inte som singel när han är med mej. Nu börjar hon förstå och acceptera det och allt det har hänt efter att han träffat mej.

    Så att han behöver tid och inte är redo förstår jag. Vem skulle vara det bara några veckor efter att ha haft ett 10 års förhållande? Sen som han säger så får han fjärilar i magen med mej och det vet jag att han inte bara säger utan han menar det. Han är ingen kille som skulle ljuga om sånt. Vår första dejt på tu man hand så var det jag som dagen innan föreslog att vi borde träffas själva men det var han som sen dagen efter låg på och verkligen ville träffa mej.

    Han är som sagt en bra kille och jag är helt klart villig att vänta några månader iaf på att se hur det utvecklar sig. Har det inte hänt något mera innan året är slut så då får jag tänka om men inte än. 
    Anonym (Jodå) skrev 2013-07-23 20:05:05 följande:

    Fast så tror jag inte det är i riktiga livet. "Äkta kärlek" och annat dravel. De allra flesta förhållanden är väl så att parterna vill olika saker och inte lika mycket alltid. Kärlek och förhållande växer fram. Hur många förhållanden börjar med 100 % glöd och så levde de lycklig i alla sina dagar. En krokig väg är väl vanligare.
    Jag tror att det här är något som kommer att utvecklas sakta och om det blir vi så kommer det att bli ett förhållande som håller länge. Det jag vet helt säkert är att om känslorna dör ut för en av oss eller båda så kommer vi att förbli vänner för lång tid, kanske resten av våra liv. 

     
  • Respek­t
    Äldre 23 Jul 20:24
    #8

    Inte redo betyder oftast att ligger gärna med dig men inget mer .

    Är man intresserad så finns det ingen karenstid bara för man nyligen avslutat ett förhållande.
    Han vill troligen kolla läget o träffa olika tjejer en tid skulle jag tro  

  • Anonym (Jodå)
    Äldre 23 Jul 20:34
    #9
    Respekt skrev 2013-07-23 20:24:03 följande:
    Inte redo betyder oftast att ligger gärna med dig men inget mer . Är man intresserad så finns det ingen karenstid bara för man nyligen avslutat ett förhållande. Han vill troligen kolla läget o träffa olika tjejer en tid skulle jag tro  

    Ingen karenstid. Om han kastar sig in i ett nytt förhållande direkt så kommer eftertanken sedan. Nej, långsamt är oftast bättre. Han vill kanske hinna tänka över sig själv, livet och sitt gamla förhållande (eller vad man gör) och dig. Det är väl inte säkert att han vill träffa en massa nya tjejer. Beror väl på killen ifråga. Jag skulle inte ha en ny kille som prio 1 alls-endast mig själv. Landa i det nya. Om ni håller kontakten så kan han ju känna att det ändå är nåt att vilja satsa på.
  • Respek­t
    Äldre 23 Jul 20:41
    #10
    Anonym (Jodå) skrev 2013-07-23 20:34:23 följande:

    Ingen karenstid. Om han kastar sig in i ett nytt förhållande direkt så kommer eftertanken sedan. Nej, långsamt är oftast bättre. Han vill kanske hinna tänka över sig själv, livet och sitt gamla förhållande (eller vad man gör) och dig. Det är väl inte säkert att han vill träffa en massa nya tjejer. Beror väl på killen ifråga. Jag skulle inte ha en ny kille som prio 1 alls-endast mig själv. Landa i det nya. Om ni håller kontakten så kan han ju känna att det ändå är nåt att vilja satsa på.

    Så även om allt känns rätt så ska man vänta , bara för att. 

     
Svar på tråden Träffat en kille och det finns känslor från båda håll men han är inte redo. Finns det fler i samma sits?