Barn på möhippa/svensexa!?
Nästa helg ska jag på möhippa, några veckor senare ska maken på svensexa. Det har ordnats så det finns facebookgrupper för de båda evenemangen, smidigt och bra, så alla kan få reda på all information samtidigt och dessutom komma med egna idéer.
Vi har naturligtvis ordnat så vi har barnvakt de aktuella dagarna (maken jobbar när jag ska iväg, och jag är borta halva dagen som han ska på svensexa och har tagit hjälp av mormor och farmor med barnen) och annars hade vi hoppat över möhippa/svensexa. Såklart. Nu visar det sig att en av tjejerna tänker ta med sig sina barn på möhippan, och hennes sambo har bett grabbarna om att inte göra något "för vilt" eftersom han måste ha ett av barnen med sig. Alltså, va? Grabbarna hade planerat paint-ball och någon typ av forsränning, men nu kräver killen att man gör något annat, för hans barn skulle tycka det var läskigt.
Jag förutsätter att hans förslag röstas ner ordentligt, svensexa är väl ändå ingen tillställning som man ska ha med sig barn till? Vad det gäller möhippan så kände jag att luften gick ur mig lite, alla andra verkar tycka det är helt okej att hon tar med sig barnen, och ammande bebisar säger jag ingenting om, så länge det funkar med aktiviteterna.
Men är det jag som är knäpp och barnfientlig som inte tycker det är okej (utan att man kollar av med ALLA inblandade och tar hänsyn till vad den blivande bruden/brudgummen tycker och tänker) att ta med sig barnen till en möhippa eller svensexa??? Eller ska barnen alltid vara med på allt!?