• fuji

butiksbiträde hos tex guldfynd, hallbergs mm??

Hej!

Jag har länge varit sugen på att jobba i en smyckesbutik tex guldfynd eller liknande kedja. Har redan fast jobb men känner väl att jag vill undersöka andra möjligheter.
    Ungefär vad tjänar man på ett heltidsjobb? För och nackdelar med själva arbetet? Hoppas det finns några FLare som jobbar inom området som kan tänka sig att ge mig lite svar!

• Svar på tråden butiksbiträde hos tex guldfynd, hallbergs mm??
  • Matheus mamma

Jag hörde att det för ett år sedan var många problem på bla Guldfynd. De sparkade sin gamla personal som jobbade heltid för att sedan anställa deltidare till lägre betalt (!), de gick också emot facket rekomendationer och det blev en himla massa bråk mellan de anställda och cheferna. Nä, om du vill jobba i någon butik, kolla upp hur de som jobbar där trivs, så du inte också kommer att få problem! Det är verkligen synd att det finns så många chefer som inte ser till sina anställdas bästa! De skulle de vinna på. Angående lön så varierar det och beror bla om du jobbar med försäljning tidigare. Ring facket och kolla för att få mer exakta siffror!

• Matheus mamma

Tele till Handels: 08-412 68 00

• fuji

Ojdå , det där lät ju inte bra. Konstigt att inte fcket kunde göra något? Låter ju som att det inte borde vara tillåtet att göra så...

Tack för ditt svar!

• Tigerunge

Har jobbat på Albrekts guld och de tillhör samma företag som Hallbergs och Guldfynd alltså är personalpolitiken densamma på alla ställena. Den enda som får 40h fast är butikschefen alla andra får 20h fast plus extra timmar om det behövs.

• fuji

Hmmm, dettta låter ju inte bra. Något sånt ger man ju inte upp sin nuvarande anställning för precis. Usch vad besviken jag blir, jag skulle verkligen vilja jobba med smycken och försäljning. Ingen annan som har några bättre erfarenheter?

• Tigerunge

Ska tillägga att jag trivdes jättebra och jobbade ofta upp till 40h, men det finns ju inga garantier tyvärr.

• Tigerunge

Kommer inte ihåg exakt för det var ett tag sen.Hade strax under 80 kr i timmen tror jag 100% ob på helgerna.

Svar på tråden butiksbiträde hos tex guldfynd, hallbergs mm??