• dockan1

Pissmyror

Hej alla trädgårdsälskare.

Har suttit och tittat på gamla ämnen och något som återkommer är myror.

Jag har själv problem med rödmyror/pissmyror.

Har provat kokhett vatten= gräsmattan dör men inte myrorna.
    Baythion (stavfel) = försvinner ett tag men kommer tillbaka.
    Myrr= ingen effekt.
    Myr dosa= ingen effekt.

Vad ska jag göra?

Vill kunna sätta mig på gräset utan att bli "pissad" på.

• Svar på tråden Pissmyror
  • Henrik28

På med ninjadräkten och leta upp deras bo.

Hittar du boet och utrotar det så bör de försvinna.

• dockan1

Ja, jag hittar boet. Någon sa att deras bo sträcker sig sååååå långt ned så det är ingen idé att ens försöka utrota.
    Vad tror ni?

• Kusin Knase

Se till att du inte har nåt som de kan bli nyfikna på... I somras hade jag en hel myrarmé marscherande in genom hela trädgården och in i huset, in i köket, upp på köksbänken, där stod en burk honung som inte var helt stängd!!! Det kände de på mååånga meters håll, shit! Jag öppnade burken... och där hade skitmånga redan begått självmord. Sen hjälpte det med Myrr, kanel och dammsugning.

Är det jobbigt utomhus så låt bli att ha saft etc i närheten av där de är... och kanela på! Lycka till!

• Justice

Kaffekask...det som lämnar av kaffepulvret efter du kokat kaffe....

• Henrik28

Hehe, snacka om alkoholmissbruk.

• dockan1

Bjuder gärna myrorna på kaffekask. Kanske kan dom vingla iväg någon annanstans då.

Annars tar jag det och bryr mig inte längre om myrorna.

Tack alla som kommer med förslag.

• dockan1

Allvarligt.....ingen som har en bättre lösning?

• isisisis

Jo! Om du hittar boet,så gräv upp det och häll bensin på och tutta på! har jag gjot! Funkade!

• dockan1

Jag har försökt gräva upp, men dom har ju för sjuttsingen gångar som sträcker sig låååångt.

Men, skam den som ger sig.

Jag kommer att fortsätta mitt krig mot dem. Åtminstone få dem att flytta lite längre bort i trädgården.

Grannen har även han problem med rödmyror. När han upptäcker ett bo så letar han upp ett gäng svartmyror som han med spade bär till rödmyreboet. Han menar att dom krigar ihjäl sig!!
    Tror inte det funkar så bra eftersom boet finns kvar.

• bipsiebop

vanligt koksalt kan vara värt att prova oxå. De flyttar så de är bara att jaga dem åt rätt håll sen kan du ju ge dem en kaffekask så de glömmer bort vägen tillbaka

• dockan1

Ha ha. Den var bra.
    Har hört att salt även är bra mot ogräs, så då kanske jag samtidigt kan bli av med maskrosorna.

• Rigmor Mortis

Bakpulver! Gräv upp lite och strö bakpulver på de myror du ser. Efter ett tag försvinner de, jag vet inte om de tar med sig och matar drottningen så hon dör (om de dör av det) eller vad som händer, men det har hjälpt mig

Svar på tråden Pissmyror