• traveler

Har du eller har du råkat ut för någon som levt ett dubbelliv.

Att råka ut för en partner som lever dubbelliv kan förstås vara helt förskräckligt. Jag såg en dokumentär på TV3 som handlade om just det. Otrohet är en sak men dubbelliv är ju verkligen sju resor värre.

Otrohet är såklart förkastligt i sig men att leva med två män/kvinnor i flera år utan den enes eller kanske t.o.m. bådas vetskap är ju helt otroligt egentligen.

Kan någon berätta.       

• Svar på tråden Har du eller har du råkat ut för någon som levt ett dubbelliv.
  • Anonym (snöboll)

Jag har levt/lever dubbelliv. Vad vill du veta? Jag svarar på frågor så länge som jag slipper anklagelser. Jag vet att det är förkastligt.

• Anonym (testa)

Nej men jag skulle väldigt gärna testa att leva så.
    Verkar spännande.

• traveler
    Anonym (snöboll) skrev 2013-07-24 03:24:02 följande:
    Jag har levt/lever dubbelliv. Vad vill du veta? Jag svarar på frågor så länge som jag slipper anklagelser. Jag vet att det är förkastligt.

Ok, hur kommer det sig att du har valt detta liv till att börja med? Jag ska inte döma dig jag lovar. Vill bara veta
  • eber4
    Anonym (snöboll) skrev 2013-07-24 03:24:02 följande:

Kan du på något sätt bevisa att det stämmer?
  • traveler
    Anonym (testa) skrev 2013-07-24 04:05:48 följande:
    Nej men jag skulle väldigt gärna testa att leva så.
    Verkar spännande.
    Är du allvarlig nu?
  • Anonym (snöboll)
    Nej men jag skulle väldigt gärna testa att leva så. Verkar spännande.

traveler skrev 2013-07-24 09:01:17 följande:
    Ok, hur kommer det sig att du har valt detta liv till att börja med? Jag ska inte döma dig jag lovar. Vill bara veta

Det fanns inget tillfälle när jag aktivt gjorde ett val. Det liksom bara hände. Snurrade in mig i fler och fler lögner tills det var oundvikligt och har nu levt såhär i tre år. Ser äntligen ett slut på det om någon månad som jag har planerat inför vilket känns väldigt skönt. Fruktansvärt tungt att leva så här i längden. Man förlorar liksom sig själv och vet inte vilket av liven som är ens riktiga jag.
  • Anonym (snöboll)
    eber4 skrev 2013-07-24 09:09:50 följande:
    Kan du på något sätt bevisa att det stämmer?

Det är upp till dig om du vill tro på det. Jag har inte tänkt bevisa något, det kan göra att jag råkar illa ut sedan.
  • Anonym (snöboll)
    Nej men jag skulle väldigt gärna testa att leva så. Verkar spännande.

Det är lite spännande i början när man inser att det faktiskt går och att ingen kommer på en. Men sedan blir det väldigt ensamt och man tappar bort sig själv.
  • ytrewq
    Anonym (snöboll) skrev 2013-07-25 10:55:54 följande:

Det är lite spännande i början när man inser att det faktiskt går och att ingen kommer på en. Men sedan blir det väldigt ensamt och man tappar bort sig själv.
    Är du man eller kvinna? På vilket sätt lever du dubbelliv? Har du två sambos alltså, bor ibland hos den ena och ibland hos den andra?
  • Anonym (snöboll)
    ytrewq skrev 2013-07-25 10:59:33 följande:
    Är du man eller kvinna? På vilket sätt lever du dubbelliv? Har du två sambos alltså, bor ibland hos den ena och ibland hos den andra?

Jag är kvinna. Jag har en familj med sambo och barn och så har jag en pojkvän som tror att han är den ende. Jag har två vänskapskretsar där den ena känner till sambon och den andra känner till pojkvännen. Mina arbetskamrater känner till pojkvännen. Enda länken emellan är att min pojkvän vet om mitt barn men de har aldrig riktigt träffats, bara i förbigående om vi setts på en affär eller så.
Svar på tråden Har du eller har du råkat ut för någon som levt ett dubbelliv.