• Anonym (fjantig)

Den där mustaschen...

Jag har ett otroligt töntigt problem med min mans mustasch. Jag blir galen på den. Gillar den inte alls, tycker den är halvnasty även fast han tvättar och ansar den.

Han hade inte musche när vi träffades och blev ett par. Jag tycker inte den är attraktiv på något vis...

Trodde först det var en fas, men det verkar tyvärr permanent. Har försökt få honom att förstå på olika subtila sätt att jag inte är helt förtjust i den, men det verkar inte gå in.

Älskar ju honom och vill inte att han ska bli sårad!

Ge mig tips på hur jag kan bli kvitt muschen utan att vara taskig mot mannen!

Kan tillägga att jag sköter om mig själv bra och har inget min man klagat på ang behåring och hygien. ;)

Vet att det är världens mjäkigaste problem och att det antagligen är något jag får lära mig att leva med, men man kan ju försöka iaf! :)

(Vill vara anonym eftersom jag inte vill outa mig och mannen.)

• Svar på tråden Den där mustaschen...
  • Anonym (Min man har mustasch)

Hejsan! Min man har också mustasch, men jag känner helt tvärtom. Jag gillar den!

Det jag tror skulle fungera, är om du talar om för honom att du tycker han är vackrare/snyggare utan. Men säg även att han inte är sunkig med, men att du bara inte vill att han har den kvar!

Ärligheten är nog det enda raka i din situation!

• Anonym (Sissi)

Säg helt enkelt...jag gillar inte din mustasch. Eller börja odla benhår/könshår/armhålehår och när han påpekar detta så säg att "ja men jag gillar inte din mustasch så det jämnar ut sig"

• Anonym (fjantig)
    Anonym (Min man har mustasch) skrev 2013-07-24 10:02:36 följande:
    Hejsan! Min man har också mustasch, men jag känner helt tvärtom. Jag gillar den!

Det jag tror skulle fungera, är om du talar om för honom att du tycker han är vackrare/snyggare utan. Men säg även att han inte är sunkig med, men att du bara inte vill att han har den kvar!

Ärligheten är nog det enda raka i din situation!

Åh, jag önskar verkligen att jag kunde gilla den... Han gillar ju den så mycket.

Ja, ska testa det du föreslår! Jag tycker ju verkligen att han är snygg. :)

Har nog hittills bara hintat om mustaschens icke-varande.
  • Anonym (fjantig)
    Anonym (Sissi) skrev 2013-07-24 10:09:23 följande:
    Säg helt enkelt...jag gillar inte din mustasch. Eller börja odla benhår/könshår/armhålehår och när han påpekar detta så säg att "ja men jag gillar inte din mustasch så det jämnar ut sig"

Haha, ja det vore ju en idé..!
  • Anonym (Sissi)
    Anonym (fjantig) skrev 2013-07-24 10:12:08 följande:

Haha, ja det vore ju en idé..!
    Kör på. Säg att Jag tar bort mitt oönskade hår om du tar bort din mustasch!
  • Anonym (Y. M. C. A)

Säg att han ser ut som tagen ur gruppen Village People med den där döda sorken under näsan

• Anonym (fjantig)
    Anonym (Y. M. C. A) skrev 2013-07-24 10:22:12 följande:
    Säg att han ser ut som tagen ur gruppen Village People med den där döda sorken under näsan

Haha, nä... Skulle nog tyvärr inte funka. Han skulle nog ta det som en komplimang. Att se ut som någon från village people alltså. Inte det där om den döda sorken. ;)
  • GreatMaffian

Tror inte jag sett någon som ser attraktiv ut i mustasch, skägg JA, men som sagt inte mustasch..

Min man skulle skoja med mig häromveckan när han rakade sig.. Han sparade just det över överläppen..
    Jag satt där lugnt i soffan å myste med katten Katt
    Helt plötsligt kommer han in i vardagsrummet Å katten fräser å sätter klorna i mig å sedan springer iväg! Hahahaha!
    Den där mustaschen var ju rent av hemsk.. Spöke
    Sa till mannen att den där rakar du bort direkt för måste jag välja mellan dig å katten, så blir det katten Skrattande
    Gubben skratta bara å gick å raka bort det där som skrämde katten hahaha!!

Var bara ärlig å säg vad du tycker, det gjorde jag Tungan ute 

• LilijaCom

Killar är inte så duktiga på det här med subtila signaler.. De behöver höra det du vill ha sagt rakt på sak!

Anonym (Sissi) skrev 2013-07-24 10:09:23 följande:

Så jag håller helt med Sissi ovan :)
  • Graboid

Säg att du saknar hur han såg ut utan mustasch, berätta hur attraktivt du tyckte det var. Ärligt utan att säga att något är fult.

Svar på tråden Den där mustaschen...