• WSalma

Matsäck till skola/dagis?

Ni som måste skicka med mat/mellanmål till skola eller dagis, vad brukar ni packa ner?

Jag behöver bara skicka med mellanmål för förmiddagen, men har fastnat i liten fruktbägare, ett par kex och någon frukt/ett par bär-träsket lite grann... Ibland smörgås, en liten korv eller dylikt. Jag fasar lite för när dagarna blir längre och jag måste skicka med mer.

• Svar på tråden Matsäck till skola/dagis?
  • Tesselajnen

Till de dagar vi skickar med lunch i ryggsäcken har vi köpt mattermosar och fixar lite pannkakor med sylt på morgonen eller något enkelt som makaroner med köttbullar eller korvstroganoff med ris. Sen ett litet paket russin och en banan eller annan frukt och en liten termos med mjölk till maten.

Kilo för kilo ska bort! ~ fran100till60.blogspot.se/ ~
  • sallybuse

Men får dom ingen mat.   Förskolan har väl alltid lagad mat.Eller i skolan.

• Mineralvatten
    sallybuse skrev 2013-07-24 11:16:22 följande:
    Men får dom ingen mat.   Förskolan har väl alltid lagad mat.Eller i skolan.
    det är ovanligt att man får det i stora delar av världen. Norge har det inte vad jag vet, inte heller Danmark.
  • hejblåbär

Just nu behövs bara mellanmål skickas med. Jag packar en banan/äppelklyftor, en macka med hummus och grönsaker (sallad och paprika) eller liknande, samt någon grönsak (morotsstavar). Det brukar gå åt. Han äter mer till mellis än till lunch normalt, precis som jag behöver han sina största mål tidigt på dagen, så jag antar att jag kommer packa en extra frukt och macka när han börjar skolan. Torkad frukt är också bra. Nötter är det tyvärr totalförbud på X-(.

• hejblåbär
    Queenie70 skrev 2013-07-24 11:51:06 följande:
    Va! I Sverige?
    Tråden ligger under "utlandsföräldrar".
  • Queenie70
    hejblåbär skrev 2013-07-24 11:51:50 följande:
    Tråden ligger under "utlandsföräldrar".

Ahhhh....
  • Mineralvatten
    Queenie70 skrev 2013-07-24 11:51:06 följande:
    Va! I Sverige?
    om du tittar vart tråden ligger, så ligger den under utlandsförälder, så man får anta att det då rör sig om andra länder än Svea rike eller hur. hur vore det om du tittade efter vart tråden ligger innan du skriver? och ja det är väldigt ovanligt att barn får mat på skola/dagis i andra länder än just Sverige.
  • sallybuse
    Mineralvatten skrev 2013-07-24 11:55:32 följande:
    om du tittar vart tråden ligger, så ligger den under utlandsförälder, så man får anta att det då rör sig om andra länder än Svea rike eller hur. hur vore det om du tittade efter vart tråden ligger innan du skriver? och ja det är väldigt ovanligt att barn får mat på skola/dagis i andra länder än just Sverige.

Ok de såg inte jag.Ber om ursäkt.
  • Sous

Man ser inte var trådarna ligger om man använder mobilappen. Vanlig orsak när folk inte sett kategorin. Alltid bäst att vara tydlig i trådstarten så blir det inga missförstånd.

Svar på tråden Matsäck till skola/dagis?