Bör jag skaffa katt? :)
Hej FL!
Jag är en tjej på 24 år som funderar på att skaffa katt. Har själv aldrig ägt en, men när jag var liten (4år) så hade vi en hemma men jag kan inte direkt säga att jag har stor kattvana utöver de få gånger jag har varit kattvakt åt kompisar, eller varit hemma hos folk med katt.
Däremot älskar jag verkligen djur i alla dess slag! Har hållt på med hästar i hela mitt liv och har ägt många hundar (både själv och i familjen), men står nu djurlös då jag tyvärr var tvungen att avliva min älskade tik för ett tag sedan.
Mitt liv ser ut som så att jag studerar på högskola, och kommer göra så de närmaste 4 åren. Bor ensam i en etta i Stockholm utan balkong och kommer antagligen att bo kvar så i iaf 3 år till. Jag är inte en som festar överdrivet mycket, men har ett bra socialliv, som lika gärna kan vara hemma hos mig och äta middag, som att vara ute och dansa. Både min mamma och min syster kan sitta kattvakt om det skulle vara så att jag reser iväg utanför Sverige (de har för övrigt kattvana båda två).
Jag och min kille (som jag inte bor med) planerar att skaffa barn om ca 3år, och kommer (efter att jag är klar med skolan) antagligen att flytta ut på landet.
Så vad tycker ni? låter det som om jag kan erbjuda en katt ett bra liv? Jag har så mycket kärlek och gos att ge!
Ge mig gärna tips och råd då jag känner mig väldigt novis. Vilket ras? Bör man ha en ras? osv... :)
Tack på förhand!