Hur är en god människa enligt dig?
Undrar vilka egenskaper en bra person besitter enligt er? Hur är upplevs dennes personlighet? Kan man vara/bli en genomgod människa oavsett vilken typ av bagage och misstag som finns kvar från ens förflutna?
Undrar vilka egenskaper en bra person besitter enligt er? Hur är upplevs dennes personlighet? Kan man vara/bli en genomgod människa oavsett vilken typ av bagage och misstag som finns kvar från ens förflutna?
Personligen använder jag inte uttryck som god/ond eller bra/dålig för att beskriva en människa. Jag pratar istället om egenskaper/personlighetsdrag osv jag uppskattar/inte tycker om.
Vad jag gillar hos människor:
Uppriktighet
Empati
Kritiskt tänkande
Nyfikenhet
Det är iaf det jag kommer på spontant.
Det klart man kam bli god trots att man varit en dålig person förut tex stökig i sina unga dar men kanske mognat och fått nya bra värderingar det kanske är det vanligaste vändningen men det handlar kanske mest om okunskap innan man ser stora vida världen o träffar en partner skaffar barn mm,
Jag anser att en god människa har alltid goda ambitioner. Hur sedan livet ter sig, kan vi tyvärr sällan påverka om vi inte har kännedom om annat.
Jag kan bli frustrerad över känslan av att inte känna att jag gör tillräckligt för min omgivning för att vara god nog. Kanske är det där jag har misslyckats.
Det underlättar ju om man informerar varandra om hur läget ser ut, liksom.