• Cam82

Kan någon ge mig exempel på en dagsmeny för viktnedgång?

Jag har haft supermånga trådar om att gå ner i vikt men står fortfarande på samma vikt, har insett att det inte bara är vikten som spelar roll, jag vill bli piggare också.

Vill inte äta Lchf(min mage pallar inte det) eller GI, men inspirerat av GI gör inget, kan ni ge era bästa exempel på hur ni äter under en dag utan att räkna kalorier?(Jag har svårt att räknandet) klarar det ett tag, sedan blir suget för stort och jag frossar.

• Svar på tråden Kan någon ge mig exempel på en dagsmeny för viktnedgång?
  • Mineralvatten

ät var tredje timme men lite, halva tallriken sallad till lunch och middag.

• Cam82
    Mineralvatten skrev 2013-07-24 19:05:44 följande:
    ät var tredje timme men lite, halva tallriken sallad till lunch och middag.

Ok vanlig husmanskost fast halva tallriken med grönt då eller?
  • Cam82
    Ramlösa skrev 2013-07-24 19:04:16 följande:
    Jag hänger med dig ts här

Ja gör det, förstår inte hur jag ska våga släppa kontrollen gällande att räkna kalorier? Hjälp!
  • Mineralvatten
    Cam82 skrev 2013-07-24 19:23:00 följande:

Ok vanlig husmanskost fast halva tallriken med grönt då eller?
    ja jag har alltid kört så. sedan får ju gärna den vanliga maten också innehålla grönt.
    ingen grädde i köttfärsåsen, gör den på tomatbas osv.
  • Litenåfin

Jag äter två ägg, lättfil med hemgjord müsli och en stor kopp grönt te vid 6.30. Vid 9.00 blir det en finncrisp med skinka eller makrill. Till lunch något protein, grönsaker (kalla eller varma beroende på rätt) och kesella eller keso. Till det lite fullkornsbulgur eller matvete. En frukt eller kesella till mellis och samma som lunchen till middag vid sex. Oftast klämmer jag in ett träningspass och då blir det lite kesella med bär till kvällsmål. Gått ner ett kilo i veckan och tappat över 10cm i midjan på ett par månader. Var iofs inte jättestor innan. Men nu är jag nöjd. -12 kg och numera 49kg mot tidigare 61 och har aldrig mått bättre! :)

• stingrocka

Räknar du kalorier kan du äta ALLT!!!  Jag är en förespråkare för att räkna kalorier, vare sig du kör Cambridge, LCHF eller annan diet måste du veta HUR MYCKET DU ÄTER!!!!!

Testa under en vecka, tror du kommer bli förvånad, gå in på någon viktklubb på nätet(finns många gratis), där du skriver in hur mycket du vill gå ner och sen är det bara att fylla i hur mycket du äter på en dag..

• Cam82
    Litenåfin skrev 2013-07-24 19:45:44 följande:
    Jag äter två ägg, lättfil med hemgjord müsli och en stor kopp grönt te vid 6.30. Vid 9.00 blir det en finncrisp med skinka eller makrill. Till lunch något protein, grönsaker (kalla eller varma beroende på rätt) och kesella eller keso. Till det lite fullkornsbulgur eller matvete. En frukt eller kesella till mellis och samma som lunchen till middag vid sex. Oftast klämmer jag in ett träningspass och då blir det lite kesella med bär till kvällsmål. Gått ner ett kilo i veckan och tappat över 10cm i midjan på ett par månader. Var iofs inte jättestor innan. Men nu är jag nöjd. -12 kg och numera 49kg mot tidigare 61 och har aldrig mått bättre! :)

Snyggt jobbat Hur lång är du?  Jag måste nog shoppa hem massa grönsaker och kesella och keso kanske värt att testa, men du tar på känn eller har du något visst mått du går efter när du lägger upp på tallriken?
  • Cam82
    stingrocka skrev 2013-07-24 19:47:58 följande:

Räknar du kalorier kan du äta ALLT!!!  Jag är en förespråkare för att räkna kalorier, vare sig du kör Cambridge, LCHF eller annan diet måste du veta HUR MYCKET DU ÄTER!!!!!

Testa under en vecka, tror du kommer bli förvånad, gå in på någon viktklubb på nätet(finns många gratis), där du skriver in hur mycket du vill gå ner och sen är det bara att fylla i hur mycket du äter på en dag..

Japp jag är medlem i viktklubb, jättebra men funderar på att sluta då kaloriräknandet känns som att det tagit över mitt liv. Jag vet dock inte om jag vågar släppa kontrollen.
  • stingrocka
    Cam82 skrev 2013-07-24 19:53:18 följande:

Japp jag är medlem i viktklubb, jättebra men funderar på att sluta då kaloriräknandet känns som att det tagit över mitt liv. Jag vet dock inte om jag vågar släppa kontrollen.

Men om du vet hur stora portionerna ska vara borde det ju inte vara något problem att sluta räkna!?

Som du skriver i ett annat svar om keson , du frågar tar du på känn eller har du något mått?  Det funkar inte så, ska du gå ner i vikt måste du tyvärr veta på ett ungefär hur mycket 1dl keso har i kalorier och hur mycket 3dl kesom har i kalorier inte bara gå på känsla,,,tyvärr..

Svar på tråden Kan någon ge mig exempel på en dagsmeny för viktnedgång?