• Elisie

    Utslag på äl stickor i 4 dagar är de normalt?

    Hej på er!

    Har äntligen fått utslag på äl stickorna efter en enkel kur och två dubbel.
    Men nu undrar jag... Idag är det fjärde dagen då jag har fått utslag, kan man ha äl så länge eller vad?
    De har gjort lite ont i magen av och till nästan varje dag.. mest idag hittills, enl bruksanvisningen så står de att äl sker inom 24-48 timmar.. men då borde den varit redan eller?

    Hjälp någon som vet? 

  • Svar på tråden Utslag på äl stickor i 4 dagar är de normalt?
  • Elisie

    Ok.. strecken var lika starka i söndags och måndags ev i tisdags oxå... så då borde ja kanske haft äl typ i måndags... ?
    De ger fortfarande utslag och test strecket är starkast.. kontroll strecket syns oxå men lite svagare ön test strecket... 

  • Elisie

    Önskar att de är så!
    Utslag idag med test sträcket starkare än kontroll strecket och lika starka i em...
    MEN jag började blöda lite i morse och har haft molvärk och hugg i magen nästan hela dagen..
    Undra ja om jag har äl nu? kul isf för karln är inte så pigg på att prestera när jag blöder ens om de är lite...
    6 dagen med positivt äl test... 

  • annojb

    Gravid?! Så var det för mig isf o ja, jag blödde som en liten mens ett par dgr trots att jag var gravid! :0)

  • Elisie

    Jag hoppas verkligen ni har rätt!!

    Om inte så är jag såå lessen...
    Har som sagt haft utslag på äl sticka sen i söndags och haft lite känningar i magen nästan varje dag, igår hade vi sex och de kom lite blod men de avtog under dagen och slutade av men så i morse fick jag mens och har haft ont i magen större delen av dagen och åt äggstockarna men mest molvärk i mitten nedåt.
    Är de en bäbis där så hoppas jag att den inte blöder ut isf.
    Skulle vara skönt om de fungerade på detta sätt med tablett stimulering så vi slipper gå mot ivf.
    Tyvär är jag inte så optimsitik men hopp har jag iaf :) 

  • annojb

    Håller tummar o tår för er! Inte alls ovanligt att man blöder en del trots graviditet. JAg har gjort det båda mina ggr och fått två underbara flickr! :0) köp ett grav.test så vet du! Lycka till!

  • Elisie

    Tack för lyck önskningarna!
    Blöder fortfarande, dock inte så mycket. De ser ut under dagarna som att de ska sluta av men så på kvällen "rinner" de till lite och så fortsätter de litegran.. har haft lite känningar i magen och idag spänner de åt äggstockarna så vi får se.
    Hoppas iaf! :) 

  • Elisie

    Igår var jag iväg till Gyn..
    Blöder fortfarande lite av och till och har gjort i 1 vecka och 5 dagar.. såå igår var jag iväg till gyn.
    De såg en cysta inte så stor på vänster äggstock och höger såg bra ut. Slemhinnan var tjock.
    De sa att jag kanske var gravid eller att de var en graviditet som inte gått som den skulle.
    Så jag fick ta ett grav test och stick i fingret för att kolla så jag inte började bli blod fattig.
    Graviditets testet var positivt!!! och jag var inte blodfattig.
    De sa att de enda vi kunde göra nu var att vänta och se, antingen är jag inte gravid eller så är jag gravid! 
    De var hemskt tidigt i graviditeten så de kunde inte se nå mer med UL nu.
    Testade själv i morse och det var positivt! :)
    Läkaren skulle höra av sig i slutet av veckan och se hur de stod till.
    Så nu är de bara att vänta och hoppas att de går vägen!!! :)

     

  • Elisie

    Nä nu är jag less less less på att blöda! och inget veta.
    Har nästan inte blött något alls under dagen.. i morse blödde det till och nu ikväll...
    jag som hoppats att de skulle sluta blöda!
    Lite små mensvärk har ja med nu på kvällssidan... gott eller ont? de är frågan det!
    Tycker de är konstigt att blöda bara ibland underdagen och annars nästan inget. 
    Funderar om missfall inte borde blöda typ konstant!? men va vet ja, är väl olika för alla.
    Funderar oxå på om de kan vara så att de är livmodertappen som blöder att de är "bara" den, då den brukar vara lite skör.
    Gnäll ja jag vet... men all denna ovisshet.

    Hoppas verkligen de går vägen!
     

  • Lindav91

    Hej! Hoppas allt går vägen för dig! Jobbigt att inte veta :/ jag fick missfall i januari och blödde inte konstant. Men behöver ju ej vara det. Mänga blöder under graviditen. Jag har lite fundering och frågor jag med. vi har föesökt bli gravida sedan missfallet. Jag skulle haft min mens 7/8 två dagar innan testade jag ett ägglossningstest som visade svagt streck. Har därför fortsatt testa och dom 5 senaste dagarna har strecken varit lika starka, tog ett gravtest imorse då min mens inte kommit än men det var neg :( Kan jag ha ägglossning nu?? Men då skulle det väl inte visa så många dagar eller kan testen visa om mens är påväg? Brukar ha oregelbunden mens men brukar känna av mensvärk vilket jag ej gör men brösten har varit jätte svullna senaste veckan.. Någon som har haft samma problem?

  • Elisie

    Hej Lindav91
    Har tyvär ingen annaing om äl testen.. mina var positiva i 6 dagar! fast de visade lika starka streck de första 2.3 dagarna.
    Visar de äl nu så kör på och testa :)
    Va jag fått höra här är att äl testen kan visa på graviditet. 
    Men om du skulle haft mens 7/8 så kanske de är tidigt att testa med grav test?

    Hoppas de går vägen! 

Svar på tråden Utslag på äl stickor i 4 dagar är de normalt?