• general3n

förbränner plankan kalorier?

Jag googlar lite och ser om plankan bränner kalorier. Hittar inte direkt något som verkar intressant. förutom detta: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDcQFjAB&url=http%3A%2F%2Fblogg.alltforforaldrar.se%2Flofsan%2F2012%2F01%2F18%2Fsta-ratt-i-plankan%2F&ei=-G3wUafHNLKu4QSkqYGgCg&usg=AFQjCNGPOXk7HMJKjSbiP2NVeZtU1ZxIYQ&sig2=FYS_nPvcDUEPQ63-_yG3bQ&bvm=bv.49784469,d.bGE dock kommer jag inte in på sidan. Men när man googlar vettni så kan man se lite vad som står... Kan någon kolla om ni kmr in? eller om ni kanske vet om plankan bränner kalorer. tack på förhand:) 

• Svar på tråden förbränner plankan kalorier?
  • Fru Mamma

Allt man gör bränner kalorier, man bränner kalorier när man andas, sitter, står, ligger, när man tuggar, när kroppen bearbetar maten, när man tänker. Även om den inte alltid bränner så mycket ;) så jag kan inte tänka mig att man inte bränner en enda kalori när man gör plankan ;) men hur mycket/lite har jag ingen aning om.

• fjonkelina

Om du är ute efter just kaloriförbränning finns det bättre sätt men plankan är annars bra för kroppen.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • xSpinell
    plankan är bra .
    praktiserar den varje kväll , minst 15min utom när jag varit på träningspass

Den tog bort vissa ryggbroblem åt mig som inte den
    vanliga styrketräningen fick bort Cool
  • SoStylish

Du förbränner väl några stycken såklart, men är du ute efter att bränna kalorier så är plankan verkligen inte det bästa du kan göra.

• general3n
    Fru Mamma skrev 2013-07-25 03:04:16 följande:
    Allt man gör bränner kalorier, man bränner kalorier när man andas, sitter, står, ligger, när man tuggar, när kroppen bearbetar maten, när man tänker. Även om den inte alltid bränner så mycket ;) så jag kan inte tänka mig att man inte bränner en enda kalori när man gör plankan ;) men hur mycket/lite har jag ingen aning om.
    Hehe sant=) 
    fjonkelina skrev 2013-07-25 04:53:55 följande:
    Om du är ute efter just kaloriförbränning finns det bättre sätt men plankan är annars bra för kroppen.
    Hehe jag har ont i ryggen , och vill gå ner i vikt. Så tänkte om plankan var bra på båda sätten:p
    spinellX skrev 2013-07-25 05:08:55 följande:
    plankan är bra .

Hur fan orkar du i 15min? :O 
    SoStylish skrev 2013-07-25 11:07:06 följande:
    Du förbränner väl några stycken såklart, men är du ute efter att bränna kalorier så är plankan verkligen inte det bästa du kan göra.
    Är mest så att jag har ont i ryggen, och vill förbränna kalorier, för att gå ner de sista kilona nu under sommarn. Så var mest ute efter om plankan gjorde bra på båda dessa plan:p 

• Pallas
    spinellX skrev 2013-07-25 05:08:55 följande:
    plankan är bra .

15 minuter? Efter 30 sek skakar hela min kropp hejdlöst! *skäms*
  • xSpinell
    Pallas skrev 2013-07-25 13:53:15 följande:
    15 minuter? Efter 30 sek skakar hela min kropp hejdlöst! *skäms*
    skojar du !

Inte mer ? Förvånad
    efter 15min , då får jag för mig i bland att vända bort tidtagningen
    och se hur länge det går att stå till det viker sig i knäna

Då är rekordet 19:37min , men det är bara i bland och
    det tar säkert 5min innan jag kommer upp på benen igen

då ligger jag som en mask på golvet .

Svar på tråden förbränner plankan kalorier?