• DestinationX

Täppt näsa och snarka på slutet??

Det här känns väldigt pinsamt!!

Jag har aldrig snarkat i hela mitt liv förut. Tack o lov, för jag hatar när folk snarkar, och då kan jag själv absolut inte sova. Jag har en härlig kille som inte snarkar alls.

Men nu är det jag som snarkar, och jag hatar det! Det började för typ 3 månader sen. (Har BF +9 idag.) Då blev jag förkylt. Förkylningen blev bättre, men sedan dess har jag haft täppt näsa och börjat snarka som en damnsugare!
    Min stackars kille kan inte längre sova på natten, han är helt utmattat!

Är det verkligen pga min täppta näsa jag plötslig börjat snarka, eller pga jag är så stor nu? Ni som är på slutet av graviditeten, eller har varit gravid, har ni haft samma problem? Försvinner det efter man har fött barn?

Jag vill så gärna göra någonting åt det här, men just nu på slutet är det menigslöst tror jag.

• Svar på tråden Täppt näsa och snarka på slutet??
  • reseguru

Ja, jösses vad jag snarkar. Jag har haft graviditets snuva i ungefär 5 mån nu....Killen är rätt trött på mitt snarkande. Det har nog delvis med nästäppan att göra + att man är stor och att det trycker på lungorna om man liggerpå rygg. Hur som helst så ska det försvinna så fort förlossningen är över sa min BM. Killarna får helt enkelt stå ut...lite ska dom väl ta *ler*. Lycka till

• Belto

Hej,

jag hade samma problem med båda mina tidigare grav.
    Jag tror det var en kombination av att man kan bli täppt
    av grav och att jag var stor och tung mot slutet. Vi löste det
    med att någon av oss sov på madrass i ett annat rum den sista
    tiden innan förlossningen. Kan lugna dig med att gick bort direkt
    efter förlossningarna.

Lycka till med förlossningen, såg att det var nära

• Missboss

Tydligen så snarkar jag som en galning.. Högt, tydligt och mycket.. Men jag kan inte göra något för att påverka det hela utan sambon får finna sig i det. Har nästan ont i halsen varje morgon och är lite hes pga snarkningarna

• MommysLittleMonster

Här är ännu en...maken tycker det är gulligt så jag kan inte låta allt för mycket men jag får ont i halsen och snuvan gör även att jag nyser hela tiden...jobbigt när det blir överraskad press på blåsan

• Luddis

Jag snarkar oxå ! Får mig ofta en buff i sidan---nu får du va tyst
    Ibland vaknar jag själv av mina egna snarkningar ..hi hi hi

• Gwyneth

Jag har också börjat snarka! Känner det som om det är ett bevis på att man verkligen har blivit stor och tjock! Skönt att höra att det är fler!

• terran

Här har ni en till som också har börjat snarka.....

Jag gjorde en pinsam sak idag... Inatt så var vi tvugna att åka till akuten för min sambo hade hemska magsmärtor. Vi åkte kl:23,00 och var hemma 04,00... Vi skulle återkomma kl:09,00 idag på morgonen. Så efter två timmars sömn på morgonen så åkte vi tillbaks dit. Han blev inkallad efter en timma, så jag satt i väntrummet och väntade. Trött som bara den var jag. Sen så lutade jag huvudet lite försiktigt och tänkte vila ögonen lite. Visst... jag slumrade till i EN TIMMA och vaknade utav att jag låg och snarkade. Snacka om pinsamt....

Terese...

• fru bengtsson

Haha, jag snarkade så jag vart rädd själv och vaknade när jag var höggravid!

• Britt1977

Min sambo sa lite försynt häromkvällen att jag har börjat snarka, men de gör inget sa han för de är ju förståligt....

Jag har samlat på mig massa vätska + att jag varit täpt i näsan sen 3-4 mån.....

• LindaLuring

köp rhinocort på apoteket!! det är en allergi nässpray med en låg dos kortison i, den har en avsvällande verkan. jättebra -jag slutade snarka efter 2 dagars användning!! så nu sovar både jag och min sambo mycket bättre!!!!!

• Britt1977

oki kanske ska testa rhinocort sambon använder den=)

• 1979

Hihi, min sambo sa faktiskt igår att jag snarkar rätt mycket nu. Kanske beror det på att jag är förkyld och nästan konstant täppt i näsan, eller så är det graviditeten.

Svar på tråden Täppt näsa och snarka på slutet??