Hur skötte era män sin pappaledighet?
Jag är så less och trött! Min man är pappaledig nu och jag har gått tillbaka till jobbet. Jag jobbar 100% och är därför väldigt trött när jag väl kommer hem. Jag orkar inte sköta hemmet och barnen såsom jag har gjort innan då jag var mammaledig. Barnen är 6 månader och snart 3 år.
I början gick det väldigt bra. Över förväntan då han såg till att allt blev gjort. Barnen var hela och rena, hemmet såg okej ut (kräver inget mer än så) och allt flöt på bra. Men nu efter några veckor så märker jag hur han börjar sacka ihop. Igår när jag kom hem ifrån jobbet så hade barnen fortfarande pyjamas på sig, hade inte borstat tänderna, hemmet var en enda stor röra och jag fick ställa mig och laga middag för att sedan bada barnen. Han satt vid datorn.
Jag påpekade lite smått om detta sedan vid middagen och då reagerade han som ett barn och bara gick ifrån maten och gick in och la sig i sängen. Han tål ingen kritik överhuvudtaget. Jag blir less på det här och jag ska inte behöva ställa mig och "ta igen" allt när jag väl är ledig genom att storstäda huset och allt så. Självklart kan jag städa och ta hand om barnen som vanligt när jag är ledig eller då jag kommer hem ifrån jobbet men inte att jag ska ta allt då.
Vad ska jag göra?