Jag vill flytta till varmare land - men vart?
Jag vill flytta till ett varmare land. Ett land där man slipper tjockjacka och täckbyxor. Ett land där man kan snorkla och bada i havet. Ett land där man kan ligga på stranden och sola och ett land där man kan ha strandpartyn med sina vänner (eller skapa nya vänner). Ett land där man verkligen kan gå i klänning på somrarna utan att frysa. Ett land där invånarna är glada och öppna för nya kontakter.
MEN så ska vi vara realistiska också...
Landet måste såklart vara möjligt att bo i, vad gäller jobb/ekonomi, skola/utbildning m.m.
Det ska finnas ett fungerande system i samhället helt enkelt. Och så möjligt att flytta till landet.
Australien känns väldigt lockande, men det är helt omöjligt att få stanna där ju...
Några länder i Sydamerika känns också intressanta, t.ex. Argentina och Chile, men vi vet ingenting om de länderna. Thailand är ju populärt men vi kan ingen thailändska vilket är ett stort plus att kunna landets språk om man ska förstå hur någonting fungerar i landet. Jag talar Engelska och Spanska. USA känns inte speciellt lockande.