8månader - bara skrik och gråt vid matning!
Jag har en son på 8 månader som ALLTID ätit bra! Han helammades till ca 5 månader då vi började med smakportioner och vid 6 månader åt han gröt på morgon, lite vanlig mat till
Lunch och välling på kvällen (utöver amningen).
Vid 7 månader åt han lite bröstmjölk vid 05, 1,5 portion gröt till frukost, 1burk mat + 0,5burk fruktpure till lunch, 1banan till mellis, 1burk mat till middag och ca 275ml välling innan natten!
Vi kör fortfarande på samma rutiner men han hade hög feber (i samband med en jobbig tandsprickning, tanden har dock kommit upp och inga fler på g) för ca en vecka sedan och efter det äter han knappt hälften av allt men vill däremot gärna amma då och då (han har vägrat amma förutom på morgon från 7mån till nu). Nu är det bara skrik, hysterisk gråt och lite bråk för att ens få i han liiiite mat! Han dricker bra med vatten dock!
Jag känner att mitt tålamod tryter när det gäller denna j*vla mat och jag blir bara fruktansvärt orolig när han inte äter.
Någon som har några tips och trix, eller bara lite erfarenheter att dela med sig av? Någon som haft en liknande situation?