• Moulin Rouge

Tips för semester på Gotland. PLEASE!!

Vi ska till Gotland i fyra dagar och jag skulle vilja ha tips på vad man kan göra där!

Alltså sådant som Ni anser att man ABSOLUT inte får missa när man är där!
    Kneippbyn vet jag redan, men annat att se eller göra, ställen att besöka, restauranger att äta på...

Det står helt still, och tiden är knapp. Vi åker på lördag.

Så kom igen nu, hit me with your best tips!

Kan vara bra att veta att boende är redan fixat, vi bor i Visby. Och tre barn ingår i resesällskapet - 15, 12 och 10 år gamla.

Bugar och tackar på förhand!

• Svar på tråden Tips för semester på Gotland. PLEASE!!
  • Sven Justus

LEVA Kungslador på väg ut till Kneippbyn
    Rute stenungsbageri utanför Rute
    Lauters café på Fårö 

Ovanstående tre ställen är har bra lunch i riktigt trevlig och avkopplande miljö.  

Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Moulin Rouge

Tusen, tusen tack!!

Älskar folks personliga smultronställen och rekommendationer!

Fler tips, tack!

• Freas

Lummelundagrottan är ett måste.
    Lauters Café på Fårö.
    Och givetvis kolla på alla raukar på Fårö.

Varje ny dag är en ny möjlighet att förändra ditt liv.
  • Sven Justus
    SIN74 skrev 2013-07-25 13:44:47 följande:
    En rauk som är ganska kul:
    sv.wikipedia.org/wiki/Hoburgsgubben

Jag kommer återvända till Lummelundagrottorna och Visbys innerstad, så härliga gator, hus och matställen. 
    Fast ska man se raukar så ska man åka till Langhammars på Fårö. Hoburgen står sig ganska slätt i jämförelse. Dessutom kan man då göra ett pitstop på Lauters cafe som jag nämnde tidigare
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Malima

En dag till Visby- bara strosa runt och titta i alla småbutiker. Jag skulle definitivt äta glass i hamnen( själv är jag där flera ggr om dagen när jag är därð???) och äta picknick nere vid strandpromenaden, helst i solnedgång.
    Sen finns det ett fik, mitt i visby, som jag TROR heter Utsikten, som har just makalös utsikt.
    Sen är det också supermysigt att åka till raukarna på Fårö, å förstås så tycker jag att även det är magiskt i solnedgång.

• Moulin Rouge

Är såå tacksam för era bra tips!

Fårö blir det, med ett besök på Lauters Café. Vad är det man gör på Fårö egentligen?? Alltså, är det bara naturen man tittar på när man är där, eller är det nåt spec. man "måste" göra när man är där?

Och en tripp till Lummelundagrottan låter som en bra deal. Måste googla det, för jag har ingen aning om vad det är...

Det blir nog bra det här! Fler tips mottages tacksamt, om det är ngn som sitter på ett riktigt smultronställe som man absolut bara "måste" uppleva eller göra när man nu är på Gotland!

• erkiperki

Hoppas att ni inte har hunnit hem. Men ett måste är visbyglass i visby! jag rekomenderar också en sväng till stora karlsö som är helt fantastiskt vackert. Kolla också in Bunge där finns ett friluftsmuseum med återskapade gårdar från 1600-talet och framåt, med guidade visningar..

Svar på tråden Tips för semester på Gotland. PLEASE!!