• majsflickan

Mörkhyad med blåa linser

Någon mörkhyad person som haft blåa linser? Har det funkat bra?

• Svar på tråden Mörkhyad med blåa linser
  • fipa2

Hmm tre trådar?
    Jag har sett mörkhyade med blå linser. Det ser helt "fel" ut på nåt sätt. Eftersom man inte är van att se sådant antar jag. Men prova du, det är ju inte oöverkomligt dyrt heller!

• Mrs Moneybags

Jag är mörkhyad, men jag vågar inte stoppa in något i ögonen
    Det finns ju faktiskt många svarta som har blå, grå eller gröna ögon av naturen (tex Karl och Sharon Dyall, rapparen Ken, sångerskan Vanessa Williams mfl) så det borde inte se alltför konstigt ut om de inte är ljusblå. Gröna eller melerade linser borde se bättre ut, eftersom det ligger närmare naturen om man är mörkhyad. Eller så kan man göra som Beyoncé och ha ljusbruna om man vill ha en förändring. Jag tycker det beror lite på hur mörk man är och hur linserna ser ut.
    Å andra sidan har ju Naomi Campbell oftast blå linser och hon är ju väldigt mörk, men man har vant sig vid det nu så det ser naturligt ut på henne

• Whilda

Jag tror att det ser läckert ut.

Jag e själv jätte blon och blåögd, och älskar att ha mina bruna linser.
    Kul att exprementera

• majsflickan

Tack för tipsen! Är lite rädd som någon nämde att det kan bli för ljust med blåa.Gröna kanske är bättre... Suck.. vet inte hur jag ska göra..

• sweedy

Har en vän som är från indien som testade blåa linser, det såg jätteläskigt ut. Tyckte inte om det alls.

• MimmiLina

Blåa linser är överhuvudtaget inte snyggt. Jag testade en gång, och såg ut som en alien. Fick slänga 6-månaders linser. Blä.
    Det blir ingen naturlig färg. Bruna är snyggast.

Svar på tråden Mörkhyad med blåa linser