Ni som gjort 3D.. Likheter?
Har lilla bebisen varit sej lik från sitt 3D-ultraljud?
Har lilla bebisen varit sej lik från sitt 3D-ultraljud?
Ja! Det syntes absolut att det var min lilla tös
Absolut! Det man såg av ansiktet var likt när han kom ut trots att vi fick 3D-bild runt vecka 30.
Verkligen inte! Min första tanke när jag såg 3D bilden var "herregud vilken fuling, hoppas inte han ser ut sådär i verkligheten!". Han hade jättetjocka läppar bland annat.
Det första jag konstaterade när han föddes var att han absolut inte liknade 3D-bilden, och det har han aldrig gjort senare heller (han är 14 månader idag). Fattar fortfarande inte hur han kan se så tokig ut på bilden, men det är väl något med perspektiv osv.
Beroende på NÄR man gjorde de så finns de ju olika bildkvaliteter. Om ja förstått de rätt.. Eller om de är maskinen de beror på.. Ja gjorde ett 2minuters 2009 o den bilden ja fick liknar nånting i lera men ändå att man ser att de är en bebis. Bebisen som kom ut var helt olik! För 2 veckor sen gjorde ja ett på Crocus i Linköping o WOW för den bildkvaliteten!!! Även om de är smågrumliga inslag så spg man såååå mänskliga bebisdrag! Man såg konturer av haka/läppar/näs sååå tydligt! Alla vi tre där inne såg direkt att de var en slående likhet me vår 09:a! Alla hemma har oxå sagt att de ser ut som henne. Därför tror ja att verkligheten är lik, men ville ändå höra andras erfarenheter. Han som gjorde UL sa att de är precis så hon ser ut, han hade tydligen fått bebisbilder o kunnat jämför me UL o han sa att de då är så tydliga likheter. Ja skriver från en iphone, därV inga radbrytningar tyvärr.. :(
Ja, fast ansiktsdragen var grövre på 3D än i verkligheten.
Hur menar grövre? Typ överdrivna, fööör tydliga?
Ja, lite överdrivna och såg svullna ut, näsa och läppar såg större ut än vad de var i verkligheten.
Jag har inte gjort något 3D själv, men jag har en väninna som gjorde det på sin tös och när hon kom ut såg man direkt att det var hon. Hon såg mer eller mindre precis ut som på ultraljudet. :) Ganska häftigt faktiskt.
Japp =)
Jag gjorde ett 3D när jag väntade första barnet och jag må säga att visst kan jag se att det är min tös som är på bilderna. Visst, lite "svullet" kanske men fostervattnet kan påverka bilderna lite oxå. :)