• Anonym (Hmm??)

Hur få till sexlivet med tonåringar i familjen?

Bolibompasex när barnen är små is tha shit...  enkelt och genialt.

Men hur fasen får man till sexlivet när barnen blivit tonåringar?

Dom sover aldrig (typ) , kompisar kommer o går , dom har egna hemmanycklar o kan komma o gå som dom vill. Att dom är på sina rum med dörren stängd är ingen garanti för att dom verkligen stannar där.   Ute på stan o dräller, ja rätt var det är dyker dom in genom dörren fast dom gick ut efter en halvtimma, glömde något blev svaret och utanför brummar en epa-traktor alternativt en bil då nåns brorsa kör..  Hoppas på ensamma nätter i sommarstugan men då är den nån som kommer på att bästa kompisen är ensam o vill följa med och så sitter man där med två tonåringar och två vuxna på 50 k vadrat.  Gahh! 

Missförstå mig inte jag älskar våra tonåringar men att ha ett aktivt o regelbundet sexliv med tonåringar i huset är en ekvation jag inte får ihop. 

Alltså hur gör man???  

• Svar på tråden Hur få till sexlivet med tonåringar i familjen?
  • Anonym (bilen)

Bilen är bra, lite spänning också istället för att pöka i sängen varje gång =)

• kossan

Bilen, duschen, gå promenader, gör saker tillsammans bara ni två, har ni vardagsrum och sover på samma plan som barnen? ;)

• Anonym (Hmm??)

Jag vill ju inte direkt skylta med sexlivet mitt framför näsan på barnen heller så att maken o jag låser in oss i badrummet och tar ett bubbelbad tillsammans är ju verkligen att visa med neonskyltar vad vi sysslar med. 

jodå visst fattar dom att vi har ett sexliv men jag vill ju inte att det ska basuneras ut med trumpet o fanfarer direkt...  

• kossan

Jag va själv nyss tonåring så jag kan ju inte direkt komma med egna erfarenheter! Men uppenbarligen så är det inte så att ni duschar tillsammans idag?
    Då förstår jag, men fortfarande bor ni i enplans eller tvåplanshus? :)

• Anonym (Hmm??)
    kossan skrev 2013-07-25 23:46:20 följande:
    Jag va själv nyss tonåring så jag kan ju inte direkt komma med egna erfarenheter! Men uppenbarligen så är det inte så att ni duschar tillsammans idag?
    Då förstår jag, men fortfarande bor ni i enplans eller tvåplanshus? :)
    Vi bor i ett tvåplanshus med kall-källare.  Väldigt få dörrar i huset , vi kan inte ha det eftersom huset är gammalt med många vinklar o vrån så dörrar är en omöjlighet.  

Vårt sovrum ligger på nereplanet o barnens på  övre planet men dom måste passera vår sovrumsdörr för att ta sig ner för trappan.   
  • Anonym (Hihi)

Haha så igenkännande:) Sover de aldrig borta hos kompisar? Ibland lyckas vi ha tur så båda sover borta samtidigt. Men oftast blir det först den ena och nästa gång den andra:/ Det är verkligen inte lätt att få ihop det alla gånger. Hur skönt är det att nästan hålla andan för att inte höras😂.. Ibland när båda är hos kompisar och vi har möjlighet så brukar jag ringa eller skicka sms för att helt enkelt kolla när de kommer hem. Har man tur finns nån timme i fred:)

• Med Lem

Egen erfarenhet: säg åt dom små korkade kräken att nu är det ni som inte kommer hem på minst tre timmar för mor och far vill """vara ifred""", vad vi ska göra????? (himmel....) KNULLA! Är du dum eller...

Grabben (17) ( och kompisen ) garvade på sig och ringer numera och kollar om man vågar visa sig i hemmet... och visar en respekt för sin mor ( framför allt ) som vi inte trodde var möjligt.

Om man har tonåringar så måste man våga vara lite öppen om vad man har för sig. Annars slipper man ha ett sexliv.

Jag menar allvar, att smyga med att mamma och pappa knullar är lika dumt som att grilla skridskor.

• Hama3

Knulla på morgonen är ju melodin när man har tonåringar i huset. Du svarade nästan själv på frågan när du skrev att dom aldrig går och lägger sig. Här det alltid lugnt på morgonen, och då är man ju utvilad och varm och go ;)

• Majken03

Med Lem, stackars barn som måste ringa innan den vill komma hem för att se om det är ok! Usch, snacka om att känna sig ovälkommen i sitt eget hem :(. Skulle du vilja ringa hem varenda gång du är borta när tonåringen är hemma med sin pojk lr flickvän?

• Omogen citron

Har ni inget eget rum? Isåfall är det bara att låsa dörren.

• Lever så
    Med Lem skrev 2013-07-26 19:51:18 följande:
    Egen erfarenhet: säg åt dom små korkade kräken att nu är det ni som inte kommer hem på minst tre timmar för mor och far vill """vara ifred""", vad vi ska göra????? (himmel....) KNULLA! Är du dum eller...

Grabben (17) ( och kompisen ) garvade på sig och ringer numera och kollar om man vågar visa sig i hemmet... och visar en respekt för sin mor ( framför allt ) som vi inte trodde var möjligt.

Om man har tonåringar så måste man våga vara lite öppen om vad man har för sig. Annars slipper man ha ett sexliv.

Jag menar allvar, att smyga med att mamma och pappa knullar är lika dumt som att grilla skridskor.
    Hahaa jag har inte uttryckt mig så burdust men ja de ringer och förvarnar om att de kommer hem om det är på en udda/oväntad tid. De har även vett att inte kliva rakt in när jag stängt dörren om mig, jag har sagt att det är bra om de låter bli för deras egen skull.. Mina barn är uppväxta med att ha föräldrar som också är människor med behov av annat än att bara vara föräldrar, det är liksom inga konstigheter, man tar hänsyn och respekterar varandras rätt till privatliv bara.Skål
  • Anonym (Tonåring)

Låsa eller stänga dörren stänger inte ljudet ute och om det är tvåplan spelar ingen roll det märks ändå. Och snälla försök att låta bli när tonåringarna är hemma man får en helt Annan bild av sina föräldrar när man märker att dem har sex

• Anonym (Usch)

Mina föräldrar verkar inte särskilt brydda. Sex är inte något vi pratar om, men det hörs ganska mycket relativt ofta när de har sex. Är inte så kul att höra sin mor ligga och stöna, man blir lite skadad av det.

• Anonym (Kvinna)

Hej! Känner igen problemet.

Mina tips!

Passa på att duscha tillsammans. Om era barn är tonåringar så kommer dom förmodligen inte tycka att det är särskilt  konstigt alls. Men se upp! Det kan vara halt i duschen.Flört

Lås dörren till sovrummet och knulla tyst! Bit i kudden om det skulle behövas.

Om ni är i stugan kan ni alltid gå ut en bit i skogen för en snabbis eller kanske lite oralsex?

Gå ner i tvättstugan för en snabbis.

• mammamebarn

Vi har barn i åldern 2-15 år men det funkar utmärkt att porra ändå.
    Har vi stängt sovrumsdörren vet de att de inte ska störa och inte är det för att vi sagt att vi ska porra utan för att vi båda jobbar natt, är dörren stängd är det troligen någon av oss som sover och man öppnar inte dörren, och det händer faktiskt att vi sagt att vi vill ha liten egen tid så vi kan mysa och prata lite, klart att barnen fattar vad vi ska göra, men inget de sagt ngt om, alla vuxna, nåja inte alla, porrar, vilken tonåring vet inte det???

Sällan vi porrar på dagen när alla barnen är vakna och skulle tonåringen mot förmodan sitta vid sin dator när vi lägger oss så kan vi, tro det eller ej, vara tysta så man kan höra en knappnål falla....  

Det finns ju alltid duschen, den döljer en del ljud.
    I soffan på kvällen framför tv:n under en filt, kan hända mycket.

Vi hymlar inte med vårt sexliv, vi talar om att det är något vi "måste" göra, men det är inte heller så att vi basunerar ut det för hela kvarteret.

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Anonym (morgonsex ftw)

Tonåringar har ju inte vett att lägga sig men å andra sidan går de ju inte upp före lunch på helgerna. Inte hos oss i alla fall. Så det är riktigt fint att passa på då.. Vill man så kan man göra sig lite extra fin redan på kvällen och tjuvstarta lite. Retas lite, kanske lite smek och oralt innan man somnar. Sen är det bara att turas om med 'väckningen' på morgnarna. 

Även om man normalt inte är så morgonpigg så kan man lätt lära sig att det är ett ganska odåligt alternativ Oskyldig 

Svar på tråden Hur få till sexlivet med tonåringar i familjen?