• tvåtta pengar

Hur tvättar man pengar?

Precis som jag skriver- hur tvättar man pengar?
    Jag är lite äcklad av alla pengar man tar i och har många gånger velat tvätta sedlarna- men hur gör man?

Finns så sjukt mycket tvättmedel och sköljmedel så vilken är det man ska använda för detta?

Finns ju en uppsjö av märken. Ser man på statistiken så är det ju

1 Willys

2 Nopa

3 Skona

och de sämsta
    Botten

Via

Ariel

Maxitrat

MEN jag vill ju bara tvätta pengar... så ska jag då satsa på en billigare märke och ska det då vara i pulver, flytande eller vad?
    Om jag då väljer black valvet som det är svarta pengar och tvättar i det- ska då vanish i??? Eller det där med miljön... grumme tvättsåpa... SUCK

Ska man handtvätta? Maskintvätta och vilka grader ska man då välja`?
    Inte nog med det- ska de centrifugeras?

Toorkning- plantorkning? Kan man köra dem i torktumlare (åter igen- vilka grader) eller kan man hängtorka dem?

Många funderingar och dessutom- sköljmedel- ska man lägga i det med????

Jag har stort problem här för utbudet för att göra en tvätt är enorm och det är jobbigt :( Finns ju ingen instruktion heller på sedlarna och det tycker jag är dåligt!

pengar
  • Svar på tråden Hur tvättar man pengar?
  • Isa93

Haha va? Du tvättar nog inte pengarna över huvud taget tror jag. Dock har det ju hänt nån gång att en tjuga eller så följt med kläder in i tvättmaskinen och det har funkat :)

• Anonym (Lovisa)

Är detta ett skämt??

• Anonym (Hej)

Är dem hårt smutsiga eller kanske rentav svart så kör dem i 90 grader med en skopa klorin och sen in i turktumlaren.

• Anonym (rena kronor)
    tvåtta pengar skämtar om att tvätta pengar
  • Waldo

Jag tycker du ska satsa på klorin, bara för att vara på den säkra sidan

Vill du få experthjälp kan du alltid ringa riksbanken för att få lite bra tips

• Anonym (rena kronor)

jag föreslår mekanisk rengöring, löser tork problemet. gnugga med silversked till sedlarna blänker silvrigt.

• Närtan

För att få svarta pengar vita skulle jag rekommendera att tvätta dem i rikliga mängder klorin.

Svar på tråden Hur tvättar man pengar?