• Anonym (Ingen aning)

Mama mia söder eller liljeholmens mvc?

Jag bor närmare liljeholmen men har hört bra om mama mia. Jag har tid hos båda så jag måste alltså avboka en av dem. Men vilken ska jag välja? Jag vill göra kub fast jag är under 35 är 32 år. Spelar valet av mvc roll? Snälla hjälp vilken ska jag välja?

• Svar på tråden Mama mia söder eller liljeholmens mvc?
  • AMC80

Hej. Jag hade liljeholmens mvc och är nöjd med dem. En hel del i föräldragruppen hade gått hos mamma mia och de var också nöjda så det är vilket som.
    Om du bor nära liljeholmen så finns ju både ultraljudsbarnmorskorna och BVC där också. Det är ganska smidigt att man har allt på samma ställe, det tyckte jag åtminstone.

• AMC80

Och just det. Jag fick kub på liljeholmen och jag var 31 när det begav sig.

• Anonym (alla får)

I Stockholm får alla som vill KUB oavsett ålder. Jag gick på Södra BB och fick KUB när jag var 32 år.

Har ingen erfarenhet att gå på mödravården i Liljeholmen men gjorde UL hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen (vet inte om det är samma) i v. 7n och det var katastrof. De talade om för mig att det var risk att mitt barn hade Downs och att jag hade en cysta i livmodern. När jag gick till läkare så var "cystan" moderkakan och jag gick låg risk på KUB några veckor senare.

• Anonym (Ingen aning)

Jag har tid för inskrivning i vecka 12 både hos mama mia och hos liljeholmens mvc. Detta är andra barnet så de sa att då får man senare inskrivning. Men är inte vecka 12 för sent att ha inskrivning om man vill ha kub? Jag menar de är väll väntetid på det också?

• Anonym (M)

Jag gick på Mama Mia Söder. Tyckte att de var jättebra!

Kanske andra som inte är "rätt chill" tycker att de kommer med för lite goda råd och förmaningar, men för oss var det perfekt.

Skrev in mig i v 12 och de fixade tid för KUB veckan därpå. Ultraljudbarnmorskan var också väldigt bra.

• Mimmi85

Jag gick på mamma mia söder och tyckte dom var bra.

• Anonym (:))

Går på mamma mia söder. Gick där under förra graviditeten också. Denna blev jag inskriven i vecka 11-12. Blev erbjuden kub snabbt med tackade nej, är bara 26 år. Fick ett vanligt tidigt ul istället :) Kan tipsa om två jätteduktiga bm på mamma mia söder om du vill?

• Lillejaggggg

Jag rekommenderar inte Liljeholmen mvc då de inte har mycket utrustning och snålar på hjälp. De hänvisar till gynakuten på SöS för de mesta. Medan gynakuten inte tycker att de är hos dem man ska komma. Liljeholmens läkare har inte tillgång till ultraljud alls och ger inte remiss på sådant förutom kub och rul. Har du en strulig graviditet så sök dig någon annanstans där du kan få hjälp. Just ku har de dessutom en månads väntetid hos sina läkare.

Svar på tråden Mama mia söder eller liljeholmens mvc?