• mollybus

Umgänges schema

Hej! Någon som har erfarenhet av att skriva ett umgänges schema ? Är tacksam för alla råd och tips ! ????

• Svar på tråden Umgänges schema
  • paret

Du menar via soc?
    Eller bara ni föräldrar? 

• mollybus

Allmänt om hur man kan lägga upp ett umgänges schema , då pappan till barnet lämnade mig i v 8 och har inte funnits med något sen dess vill jag ändå att han ska träffa barnet När h*n tittar ut. Men att jag ska ha fortsatt ensamvårdnad tills vidare. För att se om han ändrar sen när h*n kommit . Fick rådet av en väns vän att skriva ett umgänges schema , så pappan skulle få lite mer rutin och förstå saker . För han vill bara ha ut lediga dagar och göra andra saker på. Så inget via soc utan en sak mellan pappan och mig .

• paret

Men har du ensam vårdnad?
    Du menar inte att barnet bor endast hos dig?
    Ni kan göra vilka avtal ni vill utan soc eller domstol.
    Är ni nöjda med schemat så är det ok att göra hur ni vill.
    Ni behöver inget skrivet avtal heller, det räcker tex vid hämtning_lämningat ni kommer överens tex nästa torsdag hämtar jag på kvällen och och du hämtar hos mig på söndag efter 18, och jag ser till att barnet får kvällsmat isig innan och har duschat.
    Soc och domstol blandas bara in i de fall föräldrar inte kan enas.
    Dessutom, är det så du har fler fråggor, vänd dig direkt till soc som svarar på såna frågor, går fortare få svar där än här. 

• mollybus

Barnet är inte fött än, men då ska ja prata med dom på soc , tack för info

Svar på tråden Umgänges schema