• Anonym (NN)

Vad tror ni att att notorisk otrohet beror på?

Som rubriken lyder undrar jag vad ni tror att notorisk otrohet beror på?

Självklart finns det olika förklaringar men den största orsaken tror jag beror på att man är otrogen för att man kan helt enkelt.
    Hur lätt som helst att falla för frestelsen.
    Har man gjort det en gång så gör man det gärna igen eftersom skadan redan är skedd.
    En gång otrogen alltid otrogen tror jag inte bara är en klysha.    

• Svar på tråden Vad tror ni att att notorisk otrohet beror på?
  • Anonym (Ja så e det)

Jag är säker på att vissa är den otrogna typen. Har ett ex som alltid varit otrogen, mot alla tjejer han varit ihop med. Han började redan i tonåren och har sedan fortsatt hela livet mot alla han varit med även sin sambo och mot mig förståss..... Hur han är idag kan jag inte säga men är rätt övertygad om att får han chansen så är han det fortfarande. Ränderna går aldrig ur.

• Fiona M

Dålig självkänsla som gör att man har svårt att binda sig, rädsla för närhet och ständigt behov av att bli bekräftad?

• Litenbåt

Appjävel. Sex&kärleksmissbruk*

Can I bring anything back for you damaged fuckers? Some coke? Some heroine? Some Pink Taco?
  • Anonym (NN)
    Fiona M skrev 2013-07-26 20:33:00 följande:
    Dålig självkänsla som gör att man har svårt att binda sig, rädsla för närhet och ständigt behov av att bli bekräftad?

Det där stämmer klockrent in på mig.
    Kan inte sluta när jag väl börjat. 
  • Anonym (Själv otrogen)

Hej,

Tyvärr tillhör jag typen som aldrig kan vara trogen även om jag älskar min sambo.

Tror att det beror på att jag som barn aldrig blev sedd och bekräftad,
    Har precis träffat en psykolog  och börjat jobba med mig själv

• Anonym (Fundersam)

Vill rekommendera om boken Casanovas kvinna. En kvinna som är tillsammans med en man som gång på gång är otrogen. Sämst mår han själv och till slut blir han inlagd. Jag tror faktiskt att man kan bli beroende av den kicken precis som alkohol eller vad som.

• Anonym (Flarra)

Bristande empatisk förmåga i kombination med osunt bekräftelsebehov.

• Anonym (Narciss)
    Fiona M skrev 2013-07-26 20:33:00 följande:

Klockrent! Så är det. Handlar oftast extremt lite om den bedragna parten. Väldigt lite om sex också. Den bedragande parten har ofta stora problem med sig själv. Har svårt för närhet och därför känner sig ensam i de flesta relationer. Börjar "knarka" på den typen av bekräftelse. Känns givetvis tomt i längden för genom att vara otrogen bygger man inga nära relationer och inte sin självkänsla långsiktigt heller. Men just där just då, kortsiktigt i stunden får självkänslan en kick.
  • Anonym (otrogen)

Det handlar säkert om missbruk och bekräftelsebehov från vissa, men absolut inte alla. 

Jag har bara varit trogen mot min nuvarande, de flesta ex har jag varit otrogen mot flera gånger. Är inte sexmissbrukare, har inget bekräftelsebehov. Handlar mer om att jag blir kåt och så gör jag det ändå.  

• Anonym (NN)
    Anonym (Narciss) skrev 2013-07-26 20:56:43 följande:

Klockrent! Så är det. Handlar oftast extremt lite om den bedragna parten. Väldigt lite om sex också. Den bedragande parten har ofta stora problem med sig själv. Har svårt för närhet och därför känner sig ensam i de flesta relationer. Börjar "knarka" på den typen av bekräftelse. Känns givetvis tomt i längden för genom att vara otrogen bygger man inga nära relationer och inte sin självkänsla långsiktigt heller. Men just där just då, kortsiktigt i stunden får självkänslan en kick.

Mitt beteende har kommit senare (30-års åldern).
    Innan var jag frestad men höll mig trogen och nu går det inte.
    Kan tillägga att jag haft dåliga relationer förut och känner mig rätt trasig som människa.
    Ingen ursäkt men en förklaring är det nog.   
Svar på tråden Vad tror ni att att notorisk otrohet beror på?