• Liam05

    Har alla gravida tidiga symptom?

    Jag bara undrar om alla som har blivit gravida nyligen har haft någon form av symptom i början? Det känns som att alla har antingen mensvärk eller ömma bröst. 

  • Svar på tråden Har alla gravida tidiga symptom?
  • ncfb
    Liam05 skrev 2013-07-26 21:50:40 följande:
    Kan det vara olika från graviditet till graviditet?

    vid tidigare graviditet kände jag illamående direkt.
    denna graviditet har jag inte känt något alls.. förutom rörelser :) så absolut 
  • MamaSniff

    Jag hade inga symptom förrän i vecka 6-7 då illamående smög sig på. Brösten blev ömma senare ändå.

  • NenneLo

    Kände inget denna gången.. Verkligen INGET. Med sonen hade jag molvärk och lite illamående


    2011-09-13 Loke <3
  • sofie123

    Jag plussade idag på bim+6, och borde väl alltså då vara i vecka 5, snart 6.
    Jag har inte haft några direkt symptom som jag helt säkert har kunnat koppla till en graviditet, förutom utebliven mens och en väldigt svag molvärk som har kommit på kvällen och pågått under ungefär 1 timme.
     
    Möjligtvis så har jag blivit andfådd väldigt lätt, fått fler finnar och känt mig tröttare än vanligt. Men vet inte om det beror på graviditeten eller om det är pga att jag börjar bli förkyld...

  • Cheriiie

    Puffar lite på den här tråden :)

    Jag är nu i vecka 6 och jag har haft lite illamående ibland. Känner mig mest trött och bröstvårtorna är ömma. Annars mår jag bra för övrigt! Blir nervös ibland av att jag inte har tillräckligt med gravsymtom men var på VUL och allt såg bra ut :)

    Lycka till!

  • sanna12301

    Hej Alla!

    Jag hoppar in här :)

    Jag skulle få mens den 22 oktober men det kom bara flytningar och fortsätter komma fortfarande, lite brun röda. Jag undrade faktiskt varför det tog aldrig slut 3 veckor gick det och jag började få lite stickningar i brösten så jag gick och till apoteket och köpte graviditetstest och fick ett plus :) men kunde inte tro mina ögon så jag gick till öppen mottagning på mvc och gjorde en test där också och fick ett plus. Den är 8 veckor just nu utan att jag har känt något. Efter när jag plussat så börjar jag få "mensvärk", ömma bröst och min mage är väldigt svullen och "hård". Är lös i magen också, Väldigt kissnödig också :D

    Har väntat i 2år...

  • kop

    Jag har nästan inte känns någonting alls.

    Gjorde en halvsen abort när jag var yngre och mådde då fruktansvärt illa redan från innan bim tills v 13 när jag gjorde aborten.

    Denna gång kände jag precis ingenting förrän framåt vecka 8. Inte ont i brösten (det har jag fortfarande inte haft nu i v 15), inget illamående, ingenting. Från vecka 8 började jag dock bli trött och ha känningar i magen kortare stunder.

    Ironiskt nog tyckte jag mig känna alla möjliga tecken veckan innan mens de flesta månader innan det tog sig. Jag var sååå säker på att jag var gravid var och varannan månad. Och den månaden det väl hände så kände jag inte ett dugg och tyckte knappt att det var värt att testa när det väl kom till bim :)

  • Sesse

    Jag plussade nu i morse och är i vecka 5+1. Hade symtom från dagen efter ägglossningen som ömma bröstvårtor, molvärk, illamående, trötthet, näsblod och kissade oftare.

  • Praktikant

    Jag plussade i morse och har inte haft några symptom alls. Jag förväntade mig att mensen skulle komma. Fick finnar ocj blev svullen i vanlig ordning MEN det jag märkte var att mina "innanmensflytningar" aldrig kom. Jag brukar få lite rödbruna flytningar men de dök aldrig upp så på äl +14 så testade jag mig

  • Jozsan

    Jag har precis fått ett plus, mina symtom är från dag 2 ca efter äl: vita flytningar, ibland även älflytning! Brösten kändes annorlunda fram till pluset då de börjat ömma. Sjukdomskänsla, molande värk i mage + rygg! Innan jag visste att jag är gravid kände jag en "skum" känsla i magen, lite brännande och kittlande liksom!

  • isabelless

    Då jag plussade hade jag inga symtom. Två-tre veckor innan hade jag alla symtom jag kunde tänka mig! Ömma bröstvårtor, trötthet, flytningar ALLT tydde på graviditet. Visade sig sen att det jag känt var ägglossning och efter de känningarna kände jag mig helt som vanligt utan symtom tills mitten på vecka 6 :)

  • Mekeret

    Jag har fått 9.4.2014 min mens men nu försenat 5 dagar. Jag har ingen symtomen men jag har besvär med anledning och trång i bröstkorgen när jag andas. Vad det kan blir? Jag har fatigue också.

    Tack för hjälpen!

Svar på tråden Har alla gravida tidiga symptom?