• firefighterdad

Fotavtryck/Handavtryck - Hur gör man?!

Hej hopp alla!

Har sökt runt men inte hittat någon lämplig tråd att fråga detta i.

Ni som har fot- och/eller handavtryck som tatueringar från era barn, hur har ni gjort avtrycken? Finns ju en uppsjö olika alternativ så jag vill veta vad ni använt och har erfarenheter av..

• Svar på tråden Fotavtryck/Handavtryck - Hur gör man?!
  • Plainsongs

Vanligaste är väl att bara göra ett avtryck på papper, vattenfärg t ex och sen ta det till tatueraren. En tatuerarkompis nämnde att kopiator-kopior av barnets händer också hjälper.

• Smulkaffe

Jag skulle göra fotavtryck med vattenfärg av min dotters fötter när hon var 8 veckor gammal. Visade sig vara svårare än man tror. Bebisen kniper med tårna, viftar och spjärnar emot när man ska trycka foten mot papperet. Till slut gjorde vi så att hon fick somna i sin babysitter innan jag målade på vattenfärgen på fötterna. Papperet tejpade jag upp på en plastbricka så att det skulle bli som ett hårt underlägg att trycka lilla foten mot. Lycka till! :)

• fabrizia

Kopiatorkopior låter vettigt eller stämpeldyne färg på papper. Om man inte tycker det är giftigt

• fabrizia

Är et inte dyrt med en sådan tatuering? Borde ta jättelång tid att göra menar jag

Svar på tråden Fotavtryck/Handavtryck - Hur gör man?!