• Shagwell

Hur introducera napp?

Funderar på att introducera napp för vår lilla tjej...
    Kvällstid har hon utvecklat ett stort "sutt-behov" vilket resulterar i att hon ligger vid mitt brsöt nästan hela kvällen...sambon som nu börjat jobba vill ju gosa och umgås med henne då (han jobbar ju dagtid) vilket blir svårt eftersom hennes enda tröst tyck vara mina bröst..

råd/tips?

hon verkar inte särskilt förtjust i nappen, ser ut som om hon skulle spy nästan...

• Svar på tråden Hur introducera napp?
  • mina ilion

Min dotter har precis börjat med nappen för hon har ett jätte stort sugbehov, hon kan ligge vid mitt bröst o suga o suga tills jag nästan får sår på bröstvårtan.
    Hon är en mån nu, och hon tog nappen för första gången i sön. I början när jag prövade med napp fick hon en väldigt konstig min, jätte arga ögon... men nu blir hon glad.
    Lycka till!!

• rasajj

Prova med en mindre storlek, det finns prematurnappar... Det funkade for min aldsta i borjan.. Jag onskar saaaa att mina pojkar hade haft napp istallet for sina pekfingrar som de suger pa... Nu vid fyra ars alder kan jag fortfarande inte fa dem att sluta...

• Jennie Brunflo

Jag gjorde så att jag la henne i amningsposition, sedan duttade jag med nappen mot hennes läppar...och så fick hon liksom suga in nappen själv...jag tryckte inte dit den liksom.

Sedan låg hon i amningsposition och sög på nappen. Efter några dagar la jag henne lite mer "öppet" i knät och gav henne nappen.....och sedan la jag henne i hennes säng och gav henne nappen.
    Det gick kanonbra.

Vi hade en vanlig esskanapp i vanlig storlek.

• kixan

Fast just att bebisar är väldigt snuttiga kvällstid är helt normalt, de behöver ofta det eftersom mjölken är mindre fet på kvällen. Hon är ju så liten ännu också så om jag vore du skulle jag ge det några veckor till, mycket kan ändras på kort tid och vore det inte skönt att slippa napp? Din sambo kan ju prova ge henne sitt lillfinger att suga på också korta stunder.

• lali

min dotter som är 7 v fick nappen när hon var 4 dygn gammal.hon kan inte vara utan den

Svar på tråden Hur introducera napp?