Hur ska jag orka med alla krav?
Jag lider av psykiska problem, ångest och social ångest och lite annat smått och gott. Att jobba heltid gör mid dödstrött, orkar knappt med något annat när jag kommer hem från jobbet. Jobbet tar liksom all energi, jag jobbar extra nu under somrarna, pluggar annars. I slutet på augusti har jag en omtenta, hur ska jag orka plugga till den, hur ska jag orka komma ihåg allt? Är rätt mycket att plugga!
Och sen är min kille krävande, eller krävande och krävande, han vill väl ha det som andra tjejer kan ge sina killar och som orkar göra det, jag orkar liksom inte. Han vill liksom att det ska finnas något ätbart klart när han kommer hem sent från jobbet och han vill att jag ska överraska honom med något gott att äta och tända lite ljus (speciellt när han har varit borta en längre tid). Och till råga på allt så fyller han i slutet på augusti, och han vill ju såklart ha överraskningar där med. Men jag kan liksom inte överrakse folk, är så rädd och osäker att det ska bli fel, så vågar inte göra det, det tar liksom emot. Men han vill ju att jag ska fixa med en massa, får höra pikar om det jämt nuförtiden att jag aldrig fixar någonting.
Jag är upp över öronen förälskad i min kille, men jag vet inte om jag orkar med de krav han ställer på mig längre! Det får mig liksom att må dåligt. Får alltid höra hur hans mamma och syrra fixar med saker hela tiden. Hur hans syrra fixade för sin sambo när han fyllde 30 osv. Känns som om jag inte är lika "bra" som de, och det gör mig ledsen. Varför kan han inte bara hitta någon annan tjej som lever upp till hans krav istället för att pressa mig?
Hoppas någon förstår något alls av min text, skriver direkt från hjärtat! Men vet inte vad jag ska göra? Funderar nästan på att bryta med min pojkvän då jag inte orkar så mycket till, men jag är ju även helt tokig i honom så vill ju ha honom kvar. Men orkar inte med alla dessa "pikar" hela tiden. Eller är hans kvar helt normala, är det ok att ställa sådana krav på sin flickvän? Jag vet inte, jag vet ingenting längre. Jag vet bara att jag är så trött, så trött.... livet är inte roligt längre!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-27 18:50
Det jag främst undrar är om min kille ställer orimliga krav på mig, eller om det är helt normala krav i ett kärleksförhållande?