• zingoalla

Kök kvik vs Ikea ?

Kök? Vilket svårt beslut. Nån som jämfört Ikea vs kvik vad gäller pris funktion för nackdelar osv

• Svar på tråden Kök kvik vs Ikea ?
  • Cafe Solo

Jag vet flera dyra svenska kökstillverkare som i smyg köper sina stommar från samma fabrik som Ikea. Är det bra nog för dem så borde de vara bra nog för dig. Kvik är också helt okej. Ingen idé att köpa dyrare än så.

• zingoalla

Å jag tycker absolut dom är bra nog. Undran var väl lite mer vilket av dom man ska välja

• daxförnästa

Mina föräldrar köpte ett helt IKEA kök. Två bänkar har spruckit, diskmaskinen har lagt av, de har fått byta Micron en gång redan. Köket stod klart i våras.

• Gryntroll

Vi köpte Kvik och tycker attedet har hållt sig bättre än Ikea (har deras köksskåp i sovrummet). Upplever det som något bättre kvalitet. (Att andra köksleverantörer använder samma fabrik tycker inte jag säger så mycket, man kan ju ändra material osv ändå, ex så sägs Jysks sängar göras his Hilding och Jysks sängar håller väldigt mycket lägre kvalitet än Hilding).

• Tablettask

Kvik tycker jag var lättare att montera än IKEA, de har även många bra tillval som infrästa spottar, högre bänkhöjd. Nu är väl Kvik franchise så jag vet inte hur det är med kundbemötandet överallt, men i Upplands väsby där vi köpte kök var det toppen. De hade tid för oss och var noga med att vi skulle bli nöjda. På IKEA känns det inte som att de engagerar sig. 

Svar på tråden Kök kvik vs Ikea ?