VHS, utdöende?
Vi funderar på att köpa en ny videobandspelare. men vi undrar lite, är det värt? är det värt att ha filmer på vhs-band när det hela tiden är dvd dvd dvd....?
Vi funderar på att köpa en ny videobandspelare. men vi undrar lite, är det värt? är det värt att ha filmer på vhs-band när det hela tiden är dvd dvd dvd....?
Vi har köpt en kombinerad vhs/dvd... helt enkelt för barnen har så många barnfilmer på vhs... allt vi köper i dag är DVD... så jag personligen tror att videon håller på att dö ut helt... jag hade inte investerat i bara video.
Vi tyckte inte det så vi köpte en ny dvd med hårddisk..men vi behövde å andra sidan en ny dvd också. Jag fullkomligt älskar min dvd med hårddisk. Man behöver inte hålla reda på massa videoband om man vill spela in ngt. Dessutom kan man spela över videobanden till dvd (vilket vi inte fått tummen ur att göra än )
Jag trdde VHS var utdött sen en tid tillbaka
Vi sitter i samma sits. Vi köpte en DVD-spelare i höstas, och vid jul pajjade vår VHS. Nu funderar vi: Ska vi köpa en VHS-spelare eller en kombinerad? Du undrar om det är värt att ha en VHS-spelare? Ja, tycker jag, man vill ju kunna se sina gamla filmer som kanske inte finns på DVD. Jag skulle nog rekommendera att köpa en kombinerad, dels eftersom det är svårt att hitta enbart VHS-spelare, men också för att de tar mindre plats i hyllan!
vi ska nog köpa en ny vhs spelare, vår dvd spelare är värdelöst, men sen vi köpte minneskort till playstationet kan vi köra dom få dvd filmerna vi har i den... aldrig har jag haft så mkt problem med en dvd spelare..
Om ni vill kunna se era gamla vhs filmer så kan ni ju köpa en kombinerad dvd/vhs spelare. Köp ingen vanlig vhs för såna filmer är definitivt på utdöende. Dålig bild är det dessutom. Har ni inga egna vhs filmer så är valet enkelt. Köp en dvd spelare.