• Anonym (Hopplöst)

Han är omättlig

Mitt problem kanske är andras dem men vad vet jag.
    Min kille vill ha sex varje dag, eller minst varannan men han förstår inte att jag varken har energi, orken eller ens den starka lusten.
    Jag har inget problem att vara utan en två månader ochtrivs bra med det men han blir grinig, lättirriterad och sitter tyst framför datorn och bara muttrar nått tyst vid tilltal så händer jag har sex bara för att få en normal dag.

Grejen är att jag jobbar 12 h ständigt natt med dementa samt palliativa människor som är väldigt krävande. Visst älskar jag mitt jobb men att då komma hem och veta att man även har kravet på uppfinningsrik, varierad sex hängande över sig gör mig bara less för att slippa en sur sambo.
    Jag har försökt förklara att jag orkar verkligen inte men det får inte ini honom.

Han får det att låta som om jag är den enda i världen som inte vill ha sex så ofta, som är trött efter ansträngande nätter. Samtidigt som vi har småbarn jag vill orka med den korta tiden man träffar dom.
    Jan refererar hela tiden till folk som har sex varje dag och förstår inte att jag är en annan individ, att jag är inte 16 längre och arbetslös som har orken och lusten sim då

Eller är jag så annorlunda som han säger?

• Svar på tråden Han är omättlig
  • Run to the hills

Ni låter rätt normala båda två. Problemet är väl att ni är så osynkade i sexdrift. Hur är han respektive du beredda att kompromissa? Jag tänker då på någon annan lösning än att han surar och du offrar dig.

• Polly74

Svår fråga. Alla har ju olika mycket lust och blir man väldigt stressad eller trött så sjunker nog lusten för de flesta. Sen blir man ju ganska o-kåt om man känner sig pressad till sex också. Sex varannan månad känns som ganska sällan, men sex varenda dag skulle vara för mycket för mig. Min personliga uppfattning är att 3-4 ligg i veckan är lagom, men det är ju bara min tanke och inget facit. Du kanske inte är så värst annorlunda, men han borde nog se mer på situationen och mindre på vad han själv vill.

• Anonym (Hopplöst)

Tack, känner jag mig lite mindre som en bov.

Jag har försökt att ha lite mer ofta än vad min egen lust sträcker sig. Men svårt när jag liksom inte känner det drivet som han känner och känns som han ändå inte blir nöjd. Han var inte såhär innan utan vi kunde lugnt Ha en eller vid få tillfällen även två ggr i veckan och båda var nöjda men det innan både barn och detta nattjobb.

Känner mig först skuld att jag inte hade samma driv men nu blir jag bara arg. Vart tillsammans 11 år så vill ju inte ge upp allt det bara får nått så t här. För mig är inte sexet som gör förhållandet men för han har det blivit tvärt om

• sandy76

Du är inte ensam. Vi har fått jobba att synka våra olika sexdrifter jag och min man. Vi har kommit långt på den vägen men det har inte varit lätt. Det handlar om att båda behöver lyssna på varandra och vara villiga att synka ihop sig. Ta hjälp om det inte går, sås om samtal med psykolog eller liknande. Att ligga olika i sexdrift tar på förhållandet. Hoppas ni löser det.

• Bubbis01

Du säger att det inte varit så innan. Då skulle jag dra öronen åt mig och fundera på vad som hänt.

Många män jag träffat sätter likhetstecken mellan kärlek och sex, dvs, har ni inte sex så älskar ni inte varandra. Så när han blir nobbad så tror han att du inte älskar honom. Då blir han sur. Eller så är han själv osäker på sina känslor för dig, så därför känner han att ni måste ha sex för att inte glida ifrån varandra. Jag tror helt enkelt att nåt annat än bara sexdrift ligger bakom detta och ni måste ta tag i det, pronto. Att du gör våld på din egen vilja bara för att göra honom till lags kommer driva er isär och sluta i kaos. Du kommer vilja ha mindre och mindre sex, och han kommer driva på mer och mer, för att han tror att mer sex är lösningen, medans för dig är sex problemet. Så det är dax att ta tag i detta nu.

• Anonym (vad)

Vad kan tex ligga bakom? Vill gärna veta  då min man är likadan och vi har stora problem. Eller kan det vara olika orsaker från person till person?Alltså psykologiska.

• Anonym (lust)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2013-07-27 22:09:46 följande:
    Tack, känner jag mig lite mindre som en bov.
    Jag har försökt att ha lite mer ofta än vad min egen lust sträcker sig. Men svårt när jag liksom inte känner det drivet som han känner och känns som han ändå inte blir nöjd. Han var inte såhär innan utan vi kunde lugnt Ha en eller vid få tillfällen även två ggr i veckan och båda var nöjda men det innan både barn och detta nattjobb.

Känner mig först skuld att jag inte hade samma driv men nu blir jag bara arg. Vart tillsammans 11 år så vill ju inte ge upp allt det bara får nått så t här. För mig är inte sexet som gör förhållandet men för han har det blivit tvärt om
    Du kan inte byta jobb? Låter väldigt jobbigt att alltid jobba natt och 12 timmar i sträck? Det måste ta mycket både på kropp och själ.

Vad gäller lust och sex. Javisst minskar lusten när orken tryter, när man är trött. Å andra sidan så kan en snabbis då vara precis vad kroppen behöver eftersom en massa "positivt laddade" hormoner frigörs vid sex och man mår bättre.

Låter lite märkligt att din mans sexlust ökat med åren, och dessutom EFTER att ni fått barn. Delar ni någorlunda lika på hushållet och barnen? Är hans jobb lika ansträngande som ditt? Vad tror du anledningen är till hans ökade sexlust? Sitter framför datorn och tittar på porr?

Det är väl mysigt att han fortfarande tänder på dig och vill ha dig så ofta men ni behöver prata med varandra för att hitta en balans. Berätta hur du känner och vad du behöver för att få lust oftare. Fråga varför sex är så viktigt för honom nu för tiden, varför han vill så ofta. Och försök hitta en medelväg som funkar för er båda.
  • Jessi01

Det är svårt att känna lust till att ha sex med någon som är mycket påstridig och som dessutom visar stort missnöje om han blir nekad.

Tänder du på din sambo? Känner du dig fortfarande kär/förälskad?

Hur ofta andra har sex är irrelevant. Det är dig och din sambo det handlar om. Att han måste jämföra er med andra tyder på att han har dålig självkänsla tycker jag. Dessutom gissar jag att han gör det för att få dig att känna skuld, och för att han ska ha rätt att tycka synd om sig själv...

Försöker han prata med dig konstruktivt kring ert sexliv? Eller surar han bara?

Och när ni har sex, fokuserar han då på dig och din njutning?     

• Anonym (stark sexlust)

Va jobbigt för dig och er! Jag är kvinna och har en stark sexdrift, nästan omättlig. Min förra man orkade inte med...den jag är med nu älskar det hittills. Men när han förstår jag vill varje dag  i längden tror jag även han lämnar mig. Jag förstår både dig men också din man...Att ständigt vara kåt och ha en partner som avvisar en de flesta gånger är förödande....

Bäst vore om man hittade en partner som är på samma sexuella våglängd men det är svårt...det finns ju också så mycket annat än sex i ett förhållande.   

Svar på tråden Han är omättlig