New York med bebis?
Vi funderar på att bo i NYC i tre månader nov-jan med vår son som fyller 1 år i nov. Någon annan som bott i NYC med bebis? Hur tyckte ni att det funkade? Positiva/negativa upplevelser?
Vi funderar på att bo i NYC i tre månader nov-jan med vår son som fyller 1 år i nov. Någon annan som bott i NYC med bebis? Hur tyckte ni att det funkade? Positiva/negativa upplevelser?
Jag har själv inte bott i NY någon längre period, men när jag bodde i usa besökte vi NY under ca en vecka med våra tre barn. Jag tyckte det funkade kanon. Inga negativa upplevelser. Folk var väldigt förstående och hade stort tålamod, och barnen fick vara just barn.
Hur funkade det med T-bana och barnvagn?
När vi var i NY på besök var sonen 1,5 och det var mkt bökigt i t-banan, fanns inte hiss eller rulltrappa på flertalet stationer på Manhattan.
Jag vet inte om du menar Manhattan, men om det är så är jag tveksam. Luften är väldigt skitig. Tar man en handduk och drar mot ansiktet efter en heldag så blir den svart av smuts/avgaser. En fundering är om man vill att sitt lilla barn ska dra in det i lungorna. Utöver det är Manhattan bullrigt. MEN, Manhattan är fantastiskt på alla andra sätt. Folk är vänliga och hjälpsamma .
Jag har bott på Manhattan i 1 år för 10 år sedan och tycker väl inte att det är så mkt skitigare än Stockholm. Även om jag känner till NYC väl så var jag barnlös när jag bodde där och tänkte inte överhuvudtaget på hur det skulle vara att ta sig runt med barn... T-banan verkar ju vara ett rätt stort problem. Vet inte om vi tänkt oss Manhattan eller kanske en bit utanför, men förmodligen en bit ut. Bostadspriserna på Manhattan är ju inte att leka med...