• Anonym (magen)

Ont i magen varje kväll..

Jag är en tjej på 17 år och sedan mindre än en månad tillbaka så har jag haft ont i min mage efter kl 8. Oftast i nedre delen av magen och ibland strålar smärtan lite var stans och lite i ryggen. 

Min mage är alltid uppsvälld och har ganska mycket gaser när jag ska sova. 

Kan även säga att jag går på p-piller prionelle 28 så det finns nog ingen chans att jag är gravid. 
    Ska jag ringa sjukhuset och kolla upp detta eller någon som kanske vet? :( 

• Svar på tråden Ont i magen varje kväll..
  • Karusellen

Är du mycket stressad på dagarna? Eller haft en stressig period? Jag får jätte(!)ont i magen när jag har stressat minsta lilla och då på kvällen eftersom det är först när jag slappnar av som magontet kommer!

• Anonym (magen)
    Karusellen skrev 2013-07-27 22:38:11 följande:
    Är du mycket stressad på dagarna? Eller haft en stressig period? Jag får jätte(!)ont i magen när jag har stressat minsta lilla och då på kvällen eftersom det är först när jag slappnar av som magontet kommer!
    Jag har inte känt mig stressad. Har aldrig direkt känt mig stressad. 
  • Dejt01

Jag är 11 år och har ont i min mage varje kväll när jag går och lägger mig hjälp mig snälla

• Anonym (s)

Hej! Ont i magen är ofta stressrelaterat, även om man inte känner sig stressad. Om man också känner sig uppblåst och gasig så leder de ofta till ont i magen då tarmarna spänner ut sig när luften flyttar sig.

Man sväljer mycket luft under dagen, när man dricker, äter, tuggar tuggummi osv. Därför många blir mer och mer uppblåsta under dagen och mest på kvällen. Sen släpper man gas omedvetet i sömnen, därför är både uppblåstheten och magontet borta på morgonen.

Svar på tråden Ont i magen varje kväll..