• mammatilltvå85

Vad ska lillasyster heta? ALBA vs NOELLE

Våra söner ska få en lillasyster. Vi kommer troligtvis välja ett utav dessa två namn som tilltalsnamn. Problemet är att vi gillar båda namnen lika mycket.

Vilket hade du valt?

Om du vill, skriv gärna varför=)   

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska lillasyster heta? ALBA vs NOELLE
  • Alby

Är inte så förtjust i något av namnen, men Noelle låter bättre än Alba. Jonella är ju fint och ovanligt om ni vill ha ett tredje förslag :)

• tacopaj

Jag tycker båda två är fantastiskt fina. Älskar dem båda, men Noelle har legat på min favoritlista längre än Alba. Så jag röstar nog på Noelle.
    Det som avskräcker mig med Alba är att Alva är så pass mycket vanligare, så jag skulle vara rädd att hon blev kallad Alva hela tiden. Men det är ett riktigt fint namn.  

~ Klara ~ Maeve ~ Elliot ~ Ebba ~ Mileon ~ Theo ~
  • IsDimma

Noelle såklart. Alba är jättefult!

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • mammatilltvå85
    tacopaj skrev 2013-07-28 10:47:35 följande:
    Jag tycker båda två är fantastiskt fina. Älskar dem båda, men Noelle har legat på min favoritlista längre än Alba. Så jag röstar nog på Noelle.
    Det som avskräcker mig med Alba är att Alva är så pass mycket vanligare, så jag skulle vara rädd att hon blev kallad Alva hela tiden. Men det är ett riktigt fint namn.  

Det där har jag också tänkt på...Våra tankar är annars att Alba är lite tuffare och Noelle mer klassiskt och vackert.
    vilka fina namn du har på alla dina barn!! 
  • yoshimi

Röstade på Noelle, tycker att Alba låter för hårt (och lite som att en förkyld försöker säga Alva)

Svar på tråden Vad ska lillasyster heta? ALBA vs NOELLE