• Anonym (sjukling)

Jag blir sjuk så fort det blåser på mig, nån mer?

Så fort jag har på en fläkt riktad mot mig en lite längre stund börjar det direkt ömma och brännas i halsen och jag blir snuvig och täppt i näsan. Likadant om jag har på kallblås (acn) i bilen. Spelar ingen roll om det är varmt eller kallt runt mig eller om jag sitter och svettas. Har jag blåst på mig blir jag sjuk. Jättejobbigt! 

Min sambo tror jag bara överdriver och nästan skrattar åt mig när jag ber honom stänga av fläktren för att jag blir sjuk. Får liksom sitta o andas inne i tröjan hela tiden. Har hört att man bara blir sjuk om man bär runt på ett virus, då borde jag alltså alltid bära runt på det här jäkla viruset då eller?

Frustrerande för det är varmt och jag måste fläktas men det går inte för jag blir så sjuk , är jag ensam om det här?

• Svar på tråden Jag blir sjuk så fort det blåser på mig, nån mer?
  • Lena

Snuva, halsont är inget konstigt vid för torr eller kall luft som ac ofta ger. Däremot bör det försvinna snabbt efter fläkten stängs av.

• Anonym (sjukling)
    Lena skrev 2013-07-28 20:35:06 följande:
    Snuva, halsont är inget konstigt vid för torr eller kall luft som ac ofta ger. Däremot bör det försvinna snabbt efter fläkten stängs av.
    Tack för svaret! Jag brukar vara ganska snabb med att stänga av när det onda börjar och då brukar det bara hålla i en stund sen försvinner det som du säger.
  • Lena
    Anonym (sjukling) skrev 2013-07-28 20:50:25 följande:
    Tack för svaret! Jag brukar vara ganska snabb med att stänga av när det onda börjar och då brukar det bara hålla i en stund sen försvinner det som du säger.
    Mitt första tips är att fixa luftfuktare, till bilen kan du ta med dig en sprejflaska och spreja med.  Framför kläktar kan du ställa skålar med vatten och blommor i så får luften en bättre fuktighet.
  • Anonym (sjukling)
    Lena skrev 2013-07-28 20:52:54 följande:
    Mitt första tips är att fixa luftfuktare, till bilen kan du ta med dig en sprejflaska och spreja med.  Framför kläktar kan du ställa skålar med vatten och blommor i så får luften en bättre fuktighet.
    Tack för tipsen! :D
  • MrsMia

Om du har problem med bihålorna är det så här besvären brukar komma igång. Tycker inte alls att du överdriver, du är inte ensam.

• Jesper f

TS, får jag fråga, har du gjort en Astma kontroll någon gång? Kan också vara sånt som yttrar sig som du beskriver. Men löjlig, absolut inte - du upplever givetvis symptomen, och då ska man också utreda dom. Onödigt och tråkigt att gå omkring och må sådär, om du inte behöver. Låter välldigt besvärligt =(

• Anonym (sjukling)
    Jesper f skrev 2013-07-28 21:33:05 följande:
    TS, får jag fråga, har du gjort en Astma kontroll någon gång? Kan också vara sånt som yttrar sig som du beskriver. Men löjlig, absolut inte - du upplever givetvis symptomen, och då ska man också utreda dom. Onödigt och tråkigt att gå omkring och må sådär, om du inte behöver. Låter välldigt besvärligt =(
    Nej det har jag aldrig gjort. Ja, det är besvärligt. Jag är beroende av nässpray nu igen också. Jag har opererat bort halsmandlarna och opererade även i näsan för att jag var beroende av nässpray. Beroendet försvann efter det men sen gick det ett tag och sen kom det tillbaka. Jobbigt att vara "sjuk" hela tiden.
Svar på tråden Jag blir sjuk så fort det blåser på mig, nån mer?