5-årings beteende
jag är bonusmamma till ett barn på 5 år, jag har inga egna barn och jag vet inte om det är vanligt i denna ålder, men detta barn låter inte sin pappa prata med mig, eller umgås med mig, utan ska bara umgås med barnet hela tiden, annars ställer sig barnet och skriker,tjatar å gråter tills pappan kommer, är det vanligt i 5-års åldern att ett barn gör så?
Och att barnet har blöja på nätterna tror jag inte heller är så vanligt i den åldern, vad kan man göra åt det?
Det kanske inte finns så mkt att göra åt, men nånting är ju fel.
Jag och sambon pratar inte med varandra nånting när barnet är här...och pappan vill inte förklara för barnet att jag å pappan också måste prata ibland, det vill inte barnet, för barnet blir argt och det tycker pappan är jobbigt.
Barnet är här större delen av tiden...jag kommer hem från jobbet, säger hej till pappan och barnet och sen sitter barnet och pappan i barnets rum vid varsin dator och spelar!! Pappan är för tillfället arbetslös.
Och köket ser ut som ett bombnedslag, men jag har slutat att ta reda på det när jag kommer hem om dagarna, skulle jag säga åt pappan(min sambo) att göra det blir han jätte arg och säger att jag är arg jämt hela tiden???
Jag vet inte alls vad jag ska göra......blir bara så less hela tiden, sen gör sambon bara kvällsmat åt barnet och åt sig själv, han frågar inte ens om jag vill ha....jag frågade honom en fråga tidigare, bara allmänt så där...och han sa att jag va arg för det.....*suck*