• bebis2o13

Höga Kusten-liften till Skuleberget - med bebis

Någon som åkt Höga Kusten-liften med bebis? Vi ska uppåt norr om någon vecka och funderar då på att besöka Skuleberget och ta liften upp. Tänker dock på att ta med bebis i liften, är det något att rekommendera? Är lite rädd bara, därför vill jag gärna höra vad ni har för åsikter

• Svar på tråden Höga Kusten-liften till Skuleberget - med bebis
  • Jessica 85

Hej! Härligt att ni ska besöka Höga Kusten!!
    Det är korglift och jag tror absolut att det går bra! Om ni har en babybjörn för den lilla/lille så är det nog inga problem! Det går ju även ev kanske ta upp barnvagnen om ni pratar med dem som jobbar i liften, de borde kunna skicka upp den i korgen efter er. Personalen där brukar ordna sånt där så det löser sig!
    Ha en fin semester! 

• bebis2o13

På de bilder jag sett är det inte ens något man kan hålla i, då man sitter i den så tänkte att det kanske är lite osäkert att ta med vagnen upp Har ett bärsele så det blir det garanterat att ta med bebis i

• zbaby

Vi gjorde det förra veckan! ;0)
    Åkte med en fyramånaders och en fyraåring. Hade bebisen i babybjörn annars hade jag inte vågat. Det är ju vanliga skidliftar med lite räcke/skydd och du åker ca 10-15 m från marken. Jag som är höjdrädd höll på att svimma när den hela tiden stannar och gungar rätt rejält när nästa ska kliva på. Kommer personligen aldrig åka igen! Men resten av familjen älskade det och om man bortser från min rädsla så var det en vacker upplevelse!

• zbaby

Ps. Har ni äldre barn? Missa inte Rövarbyn, ser inte mycket ut för världen men oj vad uppskattat!

• bebis2o13
    zbaby skrev 2013-07-29 08:08:19 följande:
    Vi gjorde det förra veckan! ;0)
    Åkte med en fyramånaders och en fyraåring. Hade bebisen i babybjörn annars hade jag inte vågat. Det är ju vanliga skidliftar med lite räcke/skydd och du åker ca 10-15 m från marken. Jag som är höjdrädd höll på att svimma när den hela tiden stannar och gungar rätt rejält när nästa ska kliva på. Kommer personligen aldrig åka igen! Men resten av familjen älskade det och om man bortser från min rädsla så var det en vacker upplevelse!
    Tack för lite info Han är 6 månader (3 mån korr.) så inga äldre barn här
    Ludvig 130129 - född i v 27+3 www.aprilbaby.blogg.se
  • lilltrillan

Hej hej känner ägaren till liften och toppenstugan, hon säger att det funkar utmärkt att ta med bebis i bärsele och inga problem att ta upp vagnen heller:) rekommenderar er att äta av de supergoda våfflorna i toppenstugan som gabrielle (ägaren) gör :) ha en toppen ;) dag :)

Svar på tråden Höga Kusten-liften till Skuleberget - med bebis