Dammsög upp spindel...
Hej! Jag har en fruktanavärd jäkla spindelfobi, Jag får panik, hjärtat slår jättefort och jag kan knappt andas när jag ser en. skriker och gråter om vartannat. Till själva ämnet. Jag fick syn på en nu ikväll,fick sådan panik att jag dammsög upp den och satte en stor papperstuss för röret så att den inte skulle kunna ta sig ut. Nu kommer nästa problem för mig, som dessutom har väldigt lätt att känna ångest och oro. Jag har läst att spindeln inte alltid dör, jag lät väl dammsugaren gå i några minuter (det var sent och jag ville inte störa grannarna mer än nödvändigt). Nu har jag legat halva natten och mått illa och haft grov ångest samt oro över att denna spindel ska lyckas lägga ägg och föröka sig i min dammsugare. Är det vanligt att spindlar lägger ägg över en natt, om de överlever en dammsugarattack? Dvs om jag drar igång dammsugaren och kör sådär en kvart med den imorgon, och sedan efteråt slänger ut påsen, finns det risk att den kan ha lagt ägg någon annanstans i dammsugaren än i påsen och att jag inom några veckor har fullt av spindlar här? Vet att det låter sååååå löjligt, men jag kan verkligen inte släppa det och jag ångrar SÅ att jag dammsög upp den där spindeln.. Vet inte alls vilket forum jag skulle lägga den, så är det fel får ni flytta! TACKSAM för svar!