3 Missfall på rad, förtvivlad.
Hej!
Jag är snart 27 år och min sambo och jag försöker få barn, men senaste året har jag fått tre missfall, ca 6 mån mellanrum.
Har för några år sedan gjort abort men medicinsk så BM säger att detta ej ska påverka.
Vid dessa missfal har det varit ca 6-8 v gånget. Nu senast för 2 v sen. Väntar nu på att BM ska komma tillbaka från semester så hon ska göra en utredning. '
Har såklart varit på undersökningar emellan dessa tillfällen och "Allt ser jätte bra ut" men ändå går det inge bra, det som jag funderat på är att det sista året har gjort ont vid sex.
Påtalat detta för BM men svaret jag fick då till min förvåning var " Det är inte lika lätt för en tjej att ha sex alltid som för killar, man måste vara sugen" =P
Jag är ingen person som "ställer upp" så där ligger inte bekymmret. =) Har funderingar på om detta hänger ihop, För det har inte varit så förut. Nu blir det att man helst inte vill ha sex för att det bara gör ont vilket blir tråkigt =(
På något sätt kan jag känna av att något är konstigt "där inne" . Är en aktiv tjej som tränar , rider osv och det känns konstigt. Här om dagen var vi ute och åkte motorcykel. Trodde jag skulle avlida när vi åkte i något gupp. (just nu kanske det är känsligt efter missfall, men känenr av det annars också)
Läst lite om Endometrios, och känner igen mig
Någon Som har någon erfarenhet av detta eller känner igen sig får gärna dela med sig för jag börjar bli förtvivlad.
MVH
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-29 10:52
Ska vara kvinnokliniken inte barnmorskan !:)