• Serahjay

Ont i nedre magen och ryggen!

(Skriver från mobilen. Risk för sammanhängande text.)

Hej. Jag har sen två veckor tillbaka fått riktigt ont i min rygg. Samtidigt som jag hade mens. Smärtan ligger ovan för rumpan. Ländryggen? Och strålar ibland ner mot rumpan, upp mot ryggen och på höfterna. Beror på hur jag står och sitter.

Har samtidigt haft molande mensvärk sen mensen slutade. Ibland blir det så illa att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Gör så ont att jag inte vet om jag ska ligga eller stå.

Mår även illa och kräks. Men det är sällan.

Hör detta ihop? Kan man han så ont i ryggen att man får ont i magen? Eller är det tvärtom? Illamåendet har varat i ca 6 veckor. Fick ett eventuellt missfall vid mensen. För två veckor sen.

• Svar på tråden Ont i nedre magen och ryggen!
  • Serahjay

Glömde även nämna att smärtan i magen ibland känns som ägglossning. Hugg och stickningar....

• Flisan79

Har du kollat om du är gravid? Annars bör du kolla att du inte fått en inflammation.

Jag får alltid ont i ryggen/svanken vid mens. Min förlossningssmärta satt mest i ryggen med och även när jag är dålig i magen så får jag ont i ryggen. Så ja, smärta i magen kan sätta sig i ryggen.
    Frågan är väl varför du har ont?

• Serahjay

Ja det jag inte vet. Jag är inte gravid. Har testat mig plus att jag fick ju mensen...

Min rygg gick oxå kaputt från när jag var gravid så jag är kanske känsligare. Men varför jag har molande värk i magen, mår illa och kräks oroar mig oxå. Men samtidigt blir jag galen av ryggvärken.

Har redan trakasserat 1177 tillräckligt. Vågar inte ringa igen om det inte är nåt seriöst..

• Hemligkvinna

boka in dig hos din husläkare som kan ta lite prover mm.

• Serahjay

Jag har ingen husläkare. Ska jag börja med vårdcentralen? Med risk att inte bli tagen på allvar eller kvvinnokliniken med risk att det inte är gynekologiskt?

Svar på tråden Ont i nedre magen och ryggen!