• ies

Tyra?

Vad tänker man om namnet Tyra?

Vilket är finast enligt er: (och passar en mörkare flicka)
    Syskonen har internationella namn, Henry och Walter.
    Förslag på andra fina tjejnamn. Funderade på Ella men det är alldeles för vanligt där vi bor.  

Clara
    Ines
    Tyra
    Salma
    Olivia

• Svar på tråden Tyra?
  • Mimmi85

Tyra är jättefint och passar en mörk tjej.

• Burberry

Jag gillar Tyra (tyvärr inte maken, annars hade det funnits på vår namnlista)

Lite kul annars med dina andra förslag; vi har nämligen en Olivia med en brorsa med namnet Walter.

• fluu

Clara - Fint. Starkt namn med lite attityd. Jag hade stavat med k. Dock nästan lika vanligt som Ella,om ni nu vill ha mindre vanliga namn.
    Ines - Också fint. Mer vackert och ljuvt än tufft.
    Tyra - Gillar mycket. Nordiskt namn med  pondus samtidigt som det är vackert. Passar på barn som vuxen och är ett nordiskt namn som funkar internationellt.
    Salma - Gillar inte. Blir Selma,som jag för övrigt inte heller gillar, i Sverige.
    Olivia - Gillar,vackert,men det är väldigt mesigt,ingen auktoritet alls - alltså inget bra namn på en vuxen. Också otroligt vanligt.
    Gillar Liv bättre än Olivia,de är ju lite lika,men med helt olika ursprung.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • ies
    Burberry skrev 2013-07-29 14:47:17 följande:
    Jag gillar Tyra (tyvärr inte maken, annars hade det funnits på vår namnlista)

Lite kul annars med dina andra förslag; vi har nämligen en Olivia med en brorsa med namnet Walter.

Min man är lite sisådär gällande Tyra men jag tycker att det är jättefint! Och internationellt? Tyra Banks liksom ;)

Men annars har jag en favorit; Irma! Men min man avskyr namnet :( Jag gillar de små namnen, Siri, Tyra, Iris, Ines (min man säger att det låter som att man säger anus på engelska..hmpf)... 

Vilka förslag gillar du?    

• Burberry
    ies skrev 2013-07-29 16:30:44 följande:
    Min man är lite sisådär gällande Tyra men jag tycker att det är jättefint! Och internationellt? Tyra Banks liksom ;)

Men annars har jag en favorit; Irma! Men min man avskyr namnet :( Jag gillar de små namnen, Siri, Tyra, Iris, Ines (min man säger att det låter som att man säger anus på engelska..hmpf)... 

Vilka förslag gillar du?    

Siri o Ines är favoriter här också. Vi verkar ja lite samma smak

Andra favoriter jag har är Edna, Elsie o Ellna.
  • sofy76

Tyra är jättefint skulle själv kunna tänkt mig det men det går bort eftersom en av våra vänners barn heter så. Vad har barnet för ursprung? Olika namn är ju fint på olika språk... hur det kommer uttalas osv.

Svar på tråden Tyra?