• Anonym (Förbannand fan)

Hur man än vrider på det så ska alltid bonusbarnen ha mest och bäst

Jag blir fan galen snart.. Jag har ett barn sen innan som bor hos mig och min man hela tiden, hon har ingen kontakt med sin pappa. 
    Sen har min man 2 barn v.v
    Och vi har ett tillsammans.
    Hans 2 har varit på läger och gjort massa skoj med sin mamma i sommar.
    Min tjej har inte gjort nånting, så idag ska vi iväg. Först tycker han att jag ska ta med mig dom stora också, fast dom redan gjort precis det vi ska göra för 2 veckor sedan. Då det är ganska dyrt så sa jag att nej jag vill göra det här med henne, dom har varit där och hon får aldrig komma iväg och göra något speciellt. bonusarna är ju på äventyr med sin morsa hela tiden och här får det aldrig hända nått om inte dom är med... 
    Så då ska vi iväg och hon har sett fram emot det massor! men då ska min man ta dom andra barnen och göra nånting annat jättespännande samtidigt så nu är hon liksom kluven.. 
    Och jag tycker det är så jävla taskigt och jag är så jävla trött på att hans kids ALLTID ska behandlande som kungar och drottningar. 

• Svar på tråden Hur man än vrider på det så ska alltid bonusbarnen ha mest och bäst
  • Anonym (Abc)

Men du kan ju inte jämföra sådär. Får ditt barn roligare om hans har det tråkigare? Självklart ska du kunna åka iväg och ha kul med ditt barn utan att hans följer med. Men om han samtidigt passar på att hitta på något kul med sina barn så förstör ju inte det upplevelsen som du och din dotter har.

• Anonym (...)

Kan du inte prata med han och säga som det är och att du inte tycker de är okej... Ni kan ju göra nåt tillsammans allihopa och sen en ensam sak med din dotter

• Lena

Varför passar du inte på att göra sådana saker ensam med dina barn när ni inte har hans och gör saker tillsammans allihopa när ni är allihopa?

• Sölve

Men varför får inte han göra någonting med sina barn om du och dottern ska iväg på ert?
    Jag förstår inte, ska de inte få göra någonting roligt med sin pappa för att deras mamma gör roliga saker med dem eller?
    Förklara, jag hajar inte riktigt situationen. 

• Anonym (Flerbarnföälder)

Kan känna att det beror lite på, är det han tänker " kompensera" sina äldre barn med när du nu inte " vill" ta med hans barn så de får göra samma sak en gång till något som Ditt äldre barn också skulle vilja göra? Är det så så tycker jag det är " taskigt" av din man ! FRAMFÖR ALLT om din,an är en sådan som anser att familjen ska stå på väntläge o aldrig kan göra något " extra" om inte hans äldre barn är med. Din man borde som vuxen kunna köpa att nu är det hans bonus tur att få göra något roligt med Sin mamma PRECIS som Hans barn har gjort med Sin mamma! Bonusarna borde kunna köpa det också beroende på hur gamla dvs är de över 4 år ca så har de full koll på " rättviseargumentet" Jag har fått gå på bio nu är det Z tur att få gå på bio.....som ett exempel. Du o din man måste sätta er ner o diskutera hur ni ska ha det i er familj , det är inte rimligt att din äldre dotter o ert gemensamma barn alltid bara ska få höra om vad deras bonus/ syskon gjort med sin mamma vv och samtidigt aldrig få göra något själva den veckan för ve och fasa då missar ju manens andra barn det! Din man måste lära sig att han har en familj på heltid och en familj på halvtid och att BÅDA familjerna måste få göra roliga saker året om! SEN skulle det ju SJÄLVKLART inte vara OK om ni BARA hittade på roliga utflykter den veckan ni är den " lilla" familjen men så länge det är en balans så MÅSTE man kunna få göra roliga saker oavsett om man har två eller fyra barn hemma just den dagen!

• Anonym (Abc)
    Anonym (Flerbarnföälder) skrev 2013-07-29 12:19:09 följande:
    Kan känna att det beror lite på, är det han tänker " kompensera" sina äldre barn med när du nu inte " vill" ta med hans barn så de får göra samma sak en gång till något som Ditt äldre barn också skulle vilja göra? Är det så så tycker jag det är " taskigt" av din man ! FRAMFÖR ALLT om din,an är en sådan som anser att familjen ska stå på väntläge o aldrig kan göra något " extra" om inte hans äldre barn är med. Din man borde som vuxen kunna köpa att nu är det hans bonus tur att få göra något roligt med Sin mamma PRECIS som Hans barn har gjort med Sin mamma! Bonusarna borde kunna köpa det också beroende på hur gamla dvs är de över 4 år ca så har de full koll på " rättviseargumentet" Jag har fått gå på bio nu är det Z tur att få gå på bio.....som ett exempel. Du o din man måste sätta er ner o diskutera hur ni ska ha det i er familj , det är inte rimligt att din äldre dotter o ert gemensamma barn alltid bara ska få höra om vad deras bonus/ syskon gjort med sin mamma vv och samtidigt aldrig få göra något själva den veckan för ve och fasa då missar ju manens andra barn det! Din man måste lära sig att han har en familj på heltid och en familj på halvtid och att BÅDA familjerna måste få göra roliga saker året om! SEN skulle det ju SJÄLVKLART inte vara OK om ni BARA hittade på roliga utflykter den veckan ni är den " lilla" familjen men så länge det är en balans så MÅSTE man kunna få göra roliga saker oavsett om man har två eller fyra barn hemma just den dagen!

• Anonym (maja)

låter ju lite elakt mot din dotter om hon får sitta hemma och ha tråkigt när de andra är iväg men de andra måste kompenseras när hon är iväg. 

• FruTrött

Jag förstår verkligen att du tycker att det känns fel! Det naturliga hade ju varit om du och dottern gjorde något ensamma och att sedan pappan tog med alla de stora barnen på den andra utflykten!

• Anonym (fd barn?)

Synd att du inte har en sån sambo som mitt ex! Han har ALDRIG tagit med våra barn på något roligt, utan sånt görs med deras gemensamma barn när våra inte är där. Där är det hela tiden deras barn som går först.  De har aldrig behandlats som några "kungar eller drottningar", utan snarare tvärtom. Vad jag önskar att de haft en pappa som din sambo! Då hade jag sluppit torka  många tårar.

• Sölve
    FruTrött skrev 2013-07-29 12:28:56 följande:
    Jag förstår verkligen att du tycker att det känns fel! Det naturliga hade ju varit om du och dottern gjorde något ensamma och att sedan pappan tog med alla de stora barnen på den andra utflykten!
    Men varför då egentligen? Ska de sitta hemma bara av ren princip för att deras morsa tar med dem på grejer ofta? Jag förstår verkligen inte detta. Om hon gör någonting själv med sitt barn så måste väl han kunna göra någonting själv med sina? 
Svar på tråden Hur man än vrider på det så ska alltid bonusbarnen ha mest och bäst