• Fantesstic

    Concord bilbarnstol - någon som har/haft?

    Hej på er :)
    Som rubriken lyder: Concord bilbarnstol..
    Är sugen på inhandla en till sonen, och fastnat för deras modeller (Transformer). Dels har de fått bra betyg i tester, och dels väldigt användarvänliga. Sen att jag tycker de är väldigt, väldigt coola är en bonus :D 

    MEN.. Jag har beslutsångest. Jag vet inte riktigt vilken modell jag ska välja (det är inga JÄTTEskillnader, men några små funktioner). Frågan är hur viktiga dessa är (känner man att det är värt att gå upp i prisklass för dem)?

    * Concord Transformer
    * Concord Transformer T
    * Concord Transformer XT

    Så, någon som har något att dela med sig av om dessa stolar?      

    Tack på förhand :)
    Hälsningar
    Therese     

          

  • Svar på tråden Concord bilbarnstol - någon som har/haft?
  • Fantesstic

    Hade varit väldigt bra med lite input..

    Jag ska eventuellt ganska snart försöka se över det och inskaffa en. Då kommer jag gå in och skriva lite om vilken det nu blir ;) 

  • Kodia

    Är det en bältesstol? (alltså för barn typ 4/5 - 9 år? Den ser lite trång ut, men det är ju svårt att de på en bild. Kan du låna med dig en 9-åring och prova? Eller haffa en i affären... Är det Isofix-fästen? Den ser ganska tung ut, men om det är Isofix spelar det ju ingen roll. Hur stor plats tar den på utsidan? Får det plats stolar/kuddar bredvid för syskon eller klasskompisar? Är den lätt att flytta mellan bilar, om ni behöver det?

Svar på tråden Concord bilbarnstol - någon som har/haft?