• amiofo

rörelse i vilken v?

Ni som varit gravida innan, när kände ni bebisen första gångerna och när kände ni så ni var säkra att det var bebis?
    Är i v 17+1 och känner inte alls den lill*, fortfarande 2 v kvar till RUL.

• Svar på tråden rörelse i vilken v?
  • gröna L

Med första barnet kände jag i v 14, men säker var jag inte förrän säkert en månad senare.
    Med andra barnet redan i v 11, var säker på att det var bebisen från typ v 13

• gröna L

Såvitt jag har läst är det inte alls ovanligt att det dröjer till v 20 typ för förstföderskor.

• tjockobbe

Kände i vecka 14 någonting som bubblade. Var dock inte säker förrän vecka 18, veckan innan RUL, att det var bebisen.

BF 30 september
  • Nellin

Jag är i mitten av vecka 14 nu, med mitt första barn, och har känt bebisen de senaste tre dagarna. Det är ju inga sparkar, men det är definitivt bebisen. Känns som lite sprattel och bubblor - och en och annan puff. Riktigt konstig känsla, men hur häftig som helst. Längtar till de blir starkare!

Det är så olika det där, från kvinna till kvinna och graviditet till graviditet. Det kommer snart ska du se! :) 

• LitenKnodd

Jag är i v 16 med första barnet och kände idag första "sparkarna", kände dom på utsidan för efter den första la jag handen på samma ställe och kunde känna tre till. Såg sen på UL, att h*n var en väldigt rörlig bebis och sparkade ordentligt därinne. Har känt bubbel och "fisksprattel" sedan v 14.

• lillc

v 17 första rörelserna och v 19 kände maken första sparken :)
    Dert är första barnet för oss

Svar på tråden rörelse i vilken v?