hon köpte vår hund, kräver pengarna tillbaka.
Jag behöver verkligen alla råd och åsikter som ni har. Jag o sambon har en hund (amstaff) som vi beslutade oss för att sälja av TVÅ anledningar. 1: vi har inte tiden han behöver. 2. när vi är ute med honom så ibland börjar han hoppa på en och bita i armar och ben ( aldrig påvisat aggressivitet, enbart lek!!!!) men det gör väldigt ont då han är en stark hund. Han blir triggad och tror det är lek när man puttar bort honom och säger nej! vi har rådfrågat på hunskolan om detta och dom svarade att det berodde på understimulering, han vill sätta igång och leka, och då han bara är 8månader och stark så känner han inte gränserna. Vi valde därför att sälja honom då tid och engagemang för att träna bort detta inte finns. Förövrigt är han supergo, kelen, lättlärd m.m. vi satte ut en annons där vi i DETALJ skrev ut detta stora problem. att vi inte hade tid, engagemang lr kunskap att få bort detta. Det var MASSOR som hörde av sig och ville ta sig an honom. Jag var mycket noggrann vart han skulle hamna! en tjej lyckades övertyga mig o min sambo att hon var rätt person, hon uppfyllde kraven vi hade och hon var mycket väl medveten om problemet och jag frågade om och om igen om hon trodde hon skulle klara av när han fick dessa snfallen (jag har detta på sms) o hon svarade absolut! vi åkte dit och lämnade honom (50min bilfärd enkel resa) hon uppdaterar på kvällen att allt gått bra o att han e supergo. samma sak nästa dag, fram tills eftermiddagen. Då skriver hon att han hoppat och bitit och varit jätte aggressiv o att vi minsann fick komma o hämta han! vi klargjorde att du har faktiskt köpt en hund, han är ditt ansvar nu- men för hundens bästa så kommer vi och hämtar honom eftersom du uppenbarligen inte klara av honom. Antingen får du ta ditt ansvar av köp och ta hand om hunden, eller så kör vi och hämtar honom men pengarna får du inte tillbaka. vi kan inte hålla på o sälja en hund för att sen åka o hämta unden dagen efter för att köparen var oseriös. tänk pm alla vill testa en hunf för en dag? det funkar inte så. detta var lungt, hon förstod precis. Idag får vi ett argt sms, hon ska ha tillbaka sina 2000kr inom 24h, hon har varit hos polisen o om inte pengarna är inne imorgon så anmäler hon oss för detta för vi sålde en aggressiv o instabil hund?! Han är INTE aggressiv, hon var VÄL informerad och köpte han trotts detta!! Har man gjort ett misstag att köpa en hund som man vet har ett problemområde så får man väl ta den konsekvensen?! va säger ni?