• Svar på tråden Vad är detta??
  • Bigarreaux

Jag VET inte. Men när jag var betydligt yngre hade min lillebror en ångmaskin, de stora gulvita bränsletabletterna man hade till den (hette 'Esbit' vill jag minnas) låg i en låda mycket lik den vi kan se på din bild.

Kan det vara något åt det hållet tro?

• Millan83

Tack! 

ja, det verkar vara nåt sånt.. Med giftiga tabletter i. Vet inte om jag tycker det är bra att det är de giftiga tabletterna eller om jag hellre velat att det var nåt annat, som jag dock inte skulle få veta VAD det var...  

• Grande Rock

Du ska inte äta tabletterna, metatabletter används forfarande som bränsle i enklare friluftskök så det är inte på något vis nå grejor som är farliga att använda

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Millan83
    Grande Rock skrev 2013-07-29 22:13:09 följande:
    Du ska inte äta tabletterna, metatabletter används forfarande som bränsle i enklare friluftskök så det är inte på något vis nå grejor som är farliga att använda
    Nej, inte jag. Men det var fullt med smulor av tabletten på leksaker som min dotter fick. Skrev om det i bloggen. Den låg i en påse med leksaker jag köpte på myrorna.. Torkade av dammet på dem men inte så noggrant som jag önskar att jag hade, med facit i hand.
  • Grande Rock
    Millan83 skrev 2013-07-29 22:16:31 följande:
    Nej, inte jag. Men det var fullt med smulor av tabletten på leksaker som min dotter fick. Skrev om det i bloggen. Den låg i en påse med leksaker jag köpte på myrorna.. Torkade av dammet på dem men inte så noggrant som jag önskar att jag hade, med facit i hand.
    ah, var aldrig in på bloggen så jag missade den infon
    The Devil Stole the Beat from the Lord
Svar på tråden Vad är detta??