• Lukka

Förhöjd temperatur hela tiden!!?? är det här normalt??

Fattar inte det här.. Min son (snart 6 mån) har haft förhöjd temp i flera dagar nu, men verkar inte direkt sjuk. Han var snorig i flera veckors tid men fick aldrig feber eller hosta då, men nu den senaste veckan är han bra i näsan igen men däremot har han hela tiden lite feber. Tempen ligger som lägst på 37,5 och häromdagen låg den på 37,8, men det verkar aldrig gå över 38 grader i alla fall. Men jag fattar inte riktigt det här, för man ser ju inte att han är sjuk på något annat sätt. är det här normalt?? Vad kan det bero på? Och måsta man hålla honom inne eller kan vi gå ut?

• Svar på tråden Förhöjd temperatur hela tiden!!?? är det här normalt??
  • susanna82

En del har högre temp i grunden inget konstigt! Mår han bra så är det bara att gå ut! Man ska låta allmäntillståndet avgöra inte stirra sig blind på tempen! Varför tempar du så ofta?

• optimisten

Enligt en bok om barnsjukdomar så är enligt sjukhusen den 37,3 på morgonen och 37.7 på kvällen helt normalt och anses inte vara feber förrän det är runt 38.Jag har problem med min dotter som är sjuk hela tiden och som nu har feber runt 38-38,3 ...Kan inte ge dig några svar. Vissa barn kan vara sjuka och ha hög feber utan att allmäntillståndet är dåligt så det är så olika. Det blir lättare när de växer upp och kan tala om hur de mår....
    Hoppas att "febern" försvinner snart.

• Lukka

Jag tempar ofta just för att jag upptäckte en dag att tempen inte sjunker...

Men vad säger ni om babysim då? Ska egentligen börja på lördag men jag vet inte om vi törs gå.. Han är kanske en aning lite tröttare och gnälligare än vanligt, men inte så farligt att jag skulle tro att det var något direkt fel.

• Lykiska

Har du tagit tempen när han är frisk? En del har ju högre temp normalt, brukar ju ligga nånstans mellan 36,5 och 37,5. Barn får även förhöjd temp när de t.ex. äter eller leker. Tycker inte att du ska oroa dig! Och absolut att ni ska gå ut, frisk luft är aldrig fel! Även barn med hög feber kan vara ute en sväng med vagnen.

• Lukka

Ja, vanligtvis ligger hans temp runt 37 grader så... men som sagt, vad säger ni om babysim?

• optimisten

När jag inlagd med min dotter så sa de att man ska undvika att vara ute med barnen om de har feber...

• optimisten

Jag skulle undvika att gå på babysim om jag var du men det är ju du som känner ditt barn bäst.De kan ju bli lite kalla när de kommer upp m.m

• Lukka

Jösses, många bud här.. "man kan gå ut", "man bör inte gå ut"... Vad ska man tro..

• Lukka

optimisten:

Men är det nå värre än när han stiger upp efter badet här hemma?? Och angående det där med att man inte bör gå ut och barnen har feber, - på sjukhus säger de ju att man inte har feber om tempen är under 38 grader (tycker personligen att det är knasigt tänkt, men men). Vad innebär det då? - Kan vi gå ut så länge det håller sig under 38? eller räknas förhöjda tempen som feber också och att vi inte bör gå ut?

• optimisten

Jag skulle nog gå ut om min dotter hade som din son fast kanske inte vara ute så länge. Min dotter har ju feber dvs runt 38 och högre men din son har väl mer som räknas till förhöjd kroppstemperatur. Men det kan ju kanske vara så att det är på väg att bryta ut någonting eller så kanske det inte blir värre. Han kanske har tänder på G?
    Du har ju rätt i att han även kan bli kall när man badar hemma men då badar man ju inte lika länge...hm nej det är inte lätt att veta hur man ska göra ibland.

• susanna82

Alltså jag har aldrig hört att man inte kan gå ut med barn som har lite feber, så länge dom inte är för påverkade. Men tycker inte att det låter som ditt barn har feber.

Jag skulle gått på babysim om allmäntillståndet är bra.

Svar på tråden Förhöjd temperatur hela tiden!!?? är det här normalt??