Jag blir ofta sjuk...
Jag har känt det senaste halvåret, kanske ännu längre om jag tänker efter, att jag ofta blir sjuk. Oftast handlar det om förkylningar. Jag pluggar och om jag missar någon föreläsning här och där som jag kanske ändå inte hade gått på så känns inte det som hela världen. Men nu i sommar då jag jobbar så har jag börjat tänka på detta och oroar mig lite över det då jag inte vill sjukanmäla mig "hela tiden". Jag har varit förkyld och känt mig febrig två gånger på två månader och känner mig nu yr och lite lätt illamående. Har legat vaken inatt och oroat mig övet att inte kunna jobba. Sitter nu i valet och kvalet i hur jag ska göra. Har nästan inte sovit nåt och mår inte bra.
Vad ska jag göra? Har funderat på att gå till vårdcentralen och kolla om jag kanske har brist på något som kan påverka immunförsvaret, men är så stickrädd och antar att de kommer att ta blodprov så gruvar mig för att ringa... Eller borde jag ringa sjukvårdsrådgivningen och prata med dem!? Eller behöver min kropp bara få vila upp sig ordentligt och återhämta sig så kanske det blir bättre? Eller blir det ändå samma sak igen längre fram!? Är timanställd så kan nog avboka pass, men jag behöver ju egentligen pengarna...