• Anonym (hur funkar det)

mellanblödning

Har haft mellanblödning i några månader i sträck nu och undrar om det är någon av er som vet om man kan bli gravid även fast man haft en mellanblödning? Min mens är sen nu och funderar lite på hur det funkar.

• Svar på tråden mellanblödning
  • Katjah

Hej, råkat ut för samma sak. Och då handlar det inte om en liten ägglossningsblödning utan jag måste använda skydd.

Som jag har förstått det så ska mindre blödningar, alltså inte bara lite rosafärgat utan även mer, inte störa när man försöker få barn. Men när jag pratade med min gynekolog ang den mängden jag hade rynkade han lite på pannan och svarade inte helt tydligt så jag antar att det inte är helt optimalt.

Sedan beror det ju på vart du blöder ifrån, tänker att är det livmoderhalsen så borde det ju funka ändå. Det jag antar att jag har problem med är att få det att fästa då det kommer ur livmodern...

Lite tankar bara...

Katjah skrev 2013-07-30 12:38:37 följande:
    Hej, råkat ut för samma sak. Och då handlar det inte om en liten ägglossningsblödning utan jag måste använda skydd.

Som jag har förstått det så ska mindre blödningar, alltså inte bara lite rosafärgat utan även mer, inte störa när man försöker få barn. Men när jag pratade med min gynekolog ang den mängden jag hade rynkade han lite på pannan och svarade inte helt tydligt så jag antar att det inte är helt optimalt.

Sedan beror det ju på vart du blöder ifrån, tänker att är det livmoderhalsen så borde det ju funka ändå. Det jag antar att jag har problem med är att få det att fästa då det kommer ur livmodern...

Lite tankar bara...

Okej jag ska kolla upp detta. Hade ändå tänkt göra det men tänkte kolla med FL om någon visste.. man blir ju lite orolig att något ska vara fel eller så :(

Jag hade nog i 3-4 dagar och då var det ganska mycket. Ungefär som en vanlig mens. 

Du har varit hos läkare och kollat upp?    
  • Katjah

Gör det, kolla upp det om det får dig att känna dig lugn. Har du kollat cytologprov?

Förstår dig precis, det är ibland svårt nog att bli gravid, så ska man
    ha blödningar också.

Så har/hade jag också. 2-3 dagar med riktiga blödningar, kanske inte riktigt en mens
    men nästan. Denna månaden klarade det sig utan, så får se hur det går.

Ja, har kollat upp det och gynekologen sa att det såg jättefint ut. Hade ägglossningsblåsa
    på 18 mm, slemhinnan såg fin ut men vad fasiken blödde jag för då?

Hoppas det lägger sig för dig med.

/K

Katjah skrev 2013-07-30 13:44:31 följande:
    Gör det, kolla upp det om det får dig att känna dig lugn. Har du kollat cytologprov?

Förstår dig precis, det är ibland svårt nog att bli gravid, så ska man
    ha blödningar också.

Så har/hade jag också. 2-3 dagar med riktiga blödningar, kanske inte riktigt en mens
    men nästan. Denna månaden klarade det sig utan, så får se hur det går.

Ja, har kollat upp det och gynekologen sa att det såg jättefint ut. Hade ägglossningsblåsa
    på 18 mm, slemhinnan såg fin ut men vad fasiken blödde jag för då?

Hoppas det lägger sig för dig med.

/K

vad är cytologprov?
  • Katjah

Man går till mödravård var tredje år från det att man är 23 år gammal så tar de ett prov från livmoderhalsen. En kontroll som görs på alla kvinnor över hela Sverige.

Men du kanske är yngre än så? ;)

jaha, jo men det har jag gjort. var nog ca ett halvår sen. Kan de ha med det att göra tror du?

Svar på tråden mellanblödning